HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • xchocoholicx: Még előkerülhetsz. (2024.05.08. 14:11) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

2008.10.28. 16:20 dreamdancer

Jelzett egy hímnemű Ügyfél (férfinak nem nevezném), hogy módosítsuk a nevét, merthogy felvette a neje vezetéknevét. Nem, nem kiegészítette vele a sajátját, hanem felvette.

Mi a fasz van már itten? Ez most tényleg normális és én vagyok hímsoviniszta, vagy az ilyen "férfi" valóban növesszen inkább pinát? Egyáltalán, miért kell egy másik ember nevét felvenni, akár egy nőnek is? Hogy jelezzék, ők azé a másiké, hogy ofisöl csak azzal dugnak? Hogy az a gazdi, aki gondoskodik róluk? (Csak azt ne mondja senki, hogy a szeretetet fejezik ki így, mert röhögök.)

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr365998788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyttö 2008.10.28. 16:26:12

Te hülye vagy.

Dezzie 2008.10.28. 16:26:57

Lehet, hogy ha elvennél egy Andrássy-lányt, te is másképp viszonyulnál a kérdéshez. :) Mellesleg én is ellene voltam ennek a névfelvételnek. Milyen már az, hogy Kovács Jánosné? Kovács János tartozéka, személytelen, önállótlan dolog?

Lara 2008.10.28. 16:37:55

Ha esetleg elválnak, legalább jól visszamódosítja! Én megtartottam a nevem, amit a 21. sz. elején csodálkozva fogadtak egyesek - és nem az idősek -, így nem is volt gondom :) Eszembe nem jutna más nevét felvenni, de akinek így tetszik, tegye.

mickwei 2008.10.28. 16:41:07

Kellőképpen gáz névvel azért lehet, hogy indokolt. Ki tudja, lehet, hogy Gaimannek hívták vagy Geothosh-nek.

Odil 2008.10.28. 16:52:14

Azt bírom, amikor egy idő után, megkérdezik egy nő nevét, azt mondja kis pistáné. oké de hogyan szólíthatom? hát izé... rózsika. :o Tényleg hülyeség, de hogy a feleség nevét felvenni :o durva

lwr 2008.10.28. 16:55:12

Mickwei, Irónia, vagy most teszed első bizonytalan lépéseidet az egyetemes kultúra világában? Utóbbi esetben egy kis segítség: http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Gaiman Nem olyan rosszul csengő név ám az a Gaiman ;)

franciakrémes 2008.10.28. 17:09:17

szerintem is betilthatnák már a né-zást.

phnb 2008.10.28. 17:12:28

A -né -zés (ezt hogy írják?) ugyan patriarchális csökevény, de a feleség nevét felvenni meg olyan lehet egyférfinak, mint csipkés tangabugyit hordani a szőrös fütyi felett.

Kardigán 2008.10.28. 17:18:32

Mindenkinek joga van eldönteni, lehet, hogy nem szerette a sajátját, vagy csak egy ilyen fura érzelgős lény. Ezen fennakadni pont ugyanolyan szerintem, mint amikor a nénik felháborodnak, ha egy nő megtartja a nevét.

edeus 2008.10.28. 17:20:04

phnb: Köszönjük, ennyire részletesen talán nem kellett volna. Dream: Igazad van, nem férfi az ilyen. Azért érdekelne az elötte-utána változat. Mondjuk ha valami neves familiába így be lehetne kerülni, akkor megtenném én is, de ahhoz olyannak kell lennie a nönek is. Nálunk nincs semmi né-zés. Asszony csak vezetéknevet változtatott. Szerintem kúl. ;) Akár le is tagadhatom. "Á, csak a húgom. " :D

touch 2008.10.28. 17:32:14

minden a posta miatt van. h fel tudják venni egymás levelét. :)

muttgirl 2008.10.28. 17:34:31

baszki, de durva... És hogy hívják? Kovács Annamáriáné Kis József? Én nem venném fel a férjem nevét, de körberöhögném, ha ő fel akarná venni az enyémet. Megmondanám neki, hogy na jó, keresek neked egy jó leányiskolát.

moshi 2008.10.28. 18:18:10

a -né tényleg birtokos esetté silányítja a nőket, nincs vita, be kell tiltani. ha viszont valakit Suttyó Gézának hívnak, a feleségét meg Kápolnási Mariskának, akkor értelmes lehet Kápolnási Gézára magyarosítani, hogy legalább a leszármazott ne legyen kénytelen elszanvedni áltisiben azt, amit mi.

moshi 2008.10.28. 18:20:30

konkrét példa: Punczi István létező ember, foglalkozása: prímás.

mickwei 2008.10.28. 18:51:26

lwr, épp most tettem le a Soseholt, és nem ez volt az első élmény. Mindemellett szerintem sokat szivathatták oviban. :-)

hónyomott 2008.10.28. 18:59:25

én annak idején felvettem a férjem teljes nevét (szerettem a nevét is) és megtartottam a sajátomat is (mert attól én még az is vagyok, aki voltam). így lett szóközökkel 30 karakter. imádtak minden hivatalos ügyintézésnél és aláírásnál. válás után visszacsinálni viszont kurvaszarsok utánajárás, legközelebb nem teszek ilyet :)

skype 2008.10.28. 19:13:36

"Ezen fennakadni pont ugyanolyan szerintem, mint amikor a nénik felháborodnak, ha egy nő megtartja a nevét." --> ott a pont. Ha az egyik irányba oké, a másikba. Ha a másikba is hülyeség, akkor itt sem azért hülyeség, mert "az ilyen nem férfi", hanem egyszerűen mert a névváltás hülyeség. Vagy télleg hímsoviniszta vagy, persze az is lehet.

skype 2008.10.28. 19:14:10

"Ha az egyik irányba oké, a másikba IS" akart lenni.

Elf 2008.10.28. 19:18:30

Hát ez azért hülyeség, mert én anno felvettem a volt férjem nevét, mert akkor az volt a szokás. és bár utáltam, de válás után visszavettem a sajátom, jól is érzem magam. Viszont hallottam olyat, hogy valaki Szabó Juliska volt, a férje Szabó József, felvette a férje vezetéknevét és a személyit át kellett iratni Szabóról Szabóra. Ez jobb??? Amúgy ha Fütyi Jóska volt és felvette a felesége átlagosabb nevét, akkor tök logikus. Meg esetleg akkor is, ha anyai ágon kihalt volna a név és apain másvalaki továbbviszi, így segített fenntartani a nevet. No persze nem akkor ha Kovács, Kiss, vagy Nagy volt az ileltő neve. Szóval férfisoviniszták vagytok, és úgy ítélkeztek, hogy nem gondoljátok végig :grrr:

miles 2008.10.28. 19:51:54

Ad egy: Dream nemtudja ki az Andrássy, ad kettő: ezen vernyogni? A szlávoknál minden nőnek -ová, vsgy -ova a névvégződése. Vajh minek? Azon egyszerű okból, drága felebarátaim, mert az a tulajdont fejezi ki. Tételesen, hogy valakié. Mintha nem azt irnád, hogy Kissné, hanem Kissé.... Amig a lány gyerek, az apjáé, amikor asszony, a férjéé...... "offkorz"

krr 2008.10.28. 20:22:47

miért, neked sosem fordult meg még a fejedben, hogy rendes neved is lehetne? mint mondjuk másoknak? (na jó, nekem is csak nagyon extrém esetekben)

zarek 2008.10.28. 20:43:15

természetesen hímsoviniszta vagy. amúgy nincs véletlenül egy öccse vagy bátyja? nézz már utána, kérlek!

Babesz 2008.10.28. 21:24:34

Nekem mindig az az érzésem ezzel kapcsolatban, hogy ezzel akarják az emberek a világ felé jelezni, hogy látjátok bi-bi-bi én is kellettem valakinek :) Felesleges hülyeség, ahogy szerintem a házasság és a gyűrű is, de nem zavar ha másoknak ez élete álma, te viszont Dream hihetetlen, hogy miken tudsz kiakadni :) A pasinak így jó? Akkor a pasinak jó, hadd csinálja :)

moshi 2008.10.28. 21:36:19

miles: ezt jól tudjuk és éppen ez vele a baj.

morc 2008.10.28. 21:40:49

Takács József elveszi Kovács Emesét: lesz Takácsné Kovács Emese, vagy Kovácsbá Takács József?

puncs 2008.10.28. 23:03:51

pontosan ezért!hogy mutogatni lehessen, valaki tulajdona!!!!marhákok! vagy, közben asszonka ledoktorált, és a pasinak is kell a dr...:):):)

dreamdancer 2008.10.28. 23:08:49

krr, jaha, én is örültem volna egy normálisabb névnek, de hát ez van... Akkor se venném fel a tiédet, ha feleségül vennélek :)

dreamdancer 2008.10.28. 23:12:39

és akinek nem tetszik, hogy Fing Adolfnak hívják, hát változtasson nevet (mondjuk Fing Ubulra), de mi köze ehhez a házasságnak?!

PsycloneJack 2008.10.28. 23:19:02

Mick, szard le, nem beszél angolul. Mondjuk annyira te sem: a 'gay' szó jelentése vidám, gondtalan volt úgy a 20. század közepéig, csak onnantól emlegették így a buzikat, ráadásul inkább Amerikában. És persze el ne felejtsd, hogy az angolok képesek húsz mérfölddel arrébb másként ejteni ugyanazt a szót, szóval az 'Egy élet, korai Moorcock-stílusban' novella (ld. Tükör és füst, Beneficium kiadó ,1999) valószínűleg nem innen jött. Vagy igen. :)

krr 2008.10.29. 00:32:47

látod, hasonló esetben engem érdekelne a tiéd -né formában, persze a sajátomat is megtartanám :) verhetetlen kombináció lenne (főleg két dr.-el megdíszítve), ha legalább névházasodnál, kérlek értesíts

Orange Green 2008.10.29. 01:19:11

dajcs-für.... így elsőre... az se normális

joe 2008.10.29. 01:57:08

Felvenni a feleség nevét , aki szereti a hivatali procedúrákat , annak biztos jó szórakozás .

Elf 2008.10.29. 05:04:18

Én még mindig nem értem, hogy ez nektek miért fáj? Ettől férfi egy férfi, hogy kinek a nevét viseli? Hol éltek ti? Amúgy Dream, nem mindegy hogy hogy változtat nevet, ha ő kéri, sokkal több pénzbe kerül.

Sixxty 2008.10.29. 08:50:44

Ha már itt tartunk: a gyerekek miért az apjuk vezetéknevét kapják automatikusan, ha a szülők házasok?

mazsola 2008.10.29. 09:15:20

azzal a résszel egyetértek, hogy házasságkötéskor felesleges felvenni a másik nevét, és erre kitalálni indokokat. de azzal nem, hogy ha már ez megtörténik, és mondjuk pont a férfi veszi fel a nő nevét, akkor ő már rögtön nem is férfi. ugyanis ha pl. a férfi kovács, a nő meg valami sokkal szebb/egyedibb vezetéknévvel bír, akkor szerintem poén, ha felveszi a nő nevét, mert akkor pl. a gyerekük sem egy kovács lesz a sok közül, hanem valami szebb/egyedibb nevű, akinek az iratait nem keverik el, nem tévesztik össze mással, stb. szóval ennek praktikuma is lehet, és az ilyen hímsovén dolgoknak köze sincs a névfelvétel rituáléjához normális esetben szerintem.

Dezzie 2008.10.29. 09:40:47

Sixxty: úgy tudom, nem kapja automatikusan az apja nevét, hanem megkérdezik, melyikükét akarják neki adni. sőt, lehet vegyesen is.

Elf 2008.10.29. 09:46:24

Dezzie: ma már... de régen nem így volt...

o. 2008.10.29. 10:01:37

most miért, egy kedves politikusunk is felvette a felesége nevét. desőt, john lennon is.

miles 2008.10.29. 12:03:05

moshi, nem értettél meg. A magyarban azt fejezi, ki, hogy a társa, a felesége vagy valakinek -né, de a szlávban az -ová nem azt jelenti, hogy né. Hogy értsd: Ha azt mondod, Kovácsová Katka, az azt jelenti szó szerint, hogy a Kovács Katikája..... A kűKovács lehet a férjed, vagy, ha még lány vagy, akkor az apád... Nálunk, ha felveszed a férjed nevét, nem kell a -né, simán csak Kovács Katalin lehetsdz. Vagy mondjuk Barnáné Fehér Piroska... :P :

puncs 2008.10.29. 13:22:31

sixxty, nem automatikus! ugyanis megkérdik a szülőket a házasságkötés előtt, hoyg kinek a nevén lesznek a gyerekek!!!!! én tutira nem venném fel senki nevét! és azt sem szeretném, ha a társam fel akarná az enyémet venni! ezt a kötőjelezést is rühellem! csak egy külsőség az egész névfelvétel! nekem vannak barátnőim, akik -nék lettek, mert a férj így karta(sicc!), de sosem az asszony nevükön mutatkoznak be! mondom, külsőség! de mivel nem vagyunk egyformák szerencsére, ki így szereti, ki meg amúgy.

muttgirl 2008.10.29. 13:31:41

neme van egy ismerősöm, akinek Buzi a vezetékneve. mondjuk az, hogy nem változtatja meg, már egyéni probléma....

dreamdancer 2008.10.29. 17:25:04

krr, baszics, ez a legbetegebb ötlet evör :D

krr 2008.10.29. 20:58:26

vajon hányan tudnák jól leírni?

krr 2008.10.29. 23:25:40

nem, egyébként a kötőjeles verzió még sokkal betegebb lenne

moshi 2008.10.29. 23:37:50

(én éppen azt mondom, hogy tudom, mit jelent a szlávban és meggyőződésem, hogy ahogy korábban is írtam, a -né a magyarban is szimplán birtokviszonyt jelöl és kurvára nem társat. betiltani!)

Viki 2008.10.30. 17:08:52

Nem mintha a lánynév akkora áldás lenne, a fene se kérte anno, csak lett. Pláne, ha az apától más nem is nagyon érkezett, csak a béna neve, inkább választom a páromét (-né nélkül, ofkorsz).

dreamdancer 2008.10.30. 17:31:05

névváltoztatás, mondom, ha már mindenképpen. Se hogy én, másvalakiét?! Noway...

Sophie 2008.10.31. 06:10:17

AH, uraim... :) Kábé száz férfiatlanítóbb dolgot tudok felsorolni mint egy névváltoztatás. Ez nulla köz akármihez, nemhogy tanga meg szőrös fütykös. neveket szerintem a valahová tartozás vagy a valamilyenné válás illúziója miatt választunk, vagy kreálunk (eltekintve az egyéb praktikus okoktól), hiszen az leszel Te. A -nék, a kötőjelesek, a vezetéknévcserélők, toldók és mások is azt gondolhatják hogy _tényleg_ változni is fognak egy új sorozat betűtől, és ezzel nincs is semmi baj. De tényleg. Bloggernépség, felhívnám a szíves figyelmet a nicknevekkel való párhuzamra, hisz az ugyanez a téged leíró karakterhalmaz, és dettó a te választásod. És ha már itt tartunk T. Házigazda, lássuk be, sem az Álom, sem a tánci-tánci fogalom nem igazán köthető tehozzád mint személyhez sem stílushoz, aztán mégis... valahogy... hm. Integráltad. Vagy ilyesmi :) Mmm. Korán van.

Tuli 2009.02.24. 10:46:57

Szerintem jó dolog, hogy házasságkötéskor új nevet lehet választani vagy a réginél lehet maradni. Bár maga a házasságkötési procedúra lehetne egyszerűbb, pl. elektronikus aláírással megoldva. Mi a fenének kell nekem etetni itatni embereket, és zenére bevonulni az anyakönyvvezető elé. Másrészt minek tömjem tele pénzzel az anyakönyvvezető zsebét, hogy ellássa azt, amiért amúgy a fizetését kapja. Nekem még a lakcímem változtatását is nehéz volt átvezetni. Mi lenne a névváltoztatással? Nem a név felvételével kell kifejezni a szeretetet és az összetartozást. Eddig nem említette senki a spanyolok névviselési szokásait. Ott aztán jó hosszú nevek léteznek, mert az apai és az anyai ágról is magukkal hozhatják a vezetékneveket, ha jól tudom.
süti beállítások módosítása