HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • xchocoholicx: Még előkerülhetsz. (2024.05.08. 14:11) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

Alma

2010.08.03. 12:49 dreamdancer

Jah, nagy divatja van manapság az Apple-fikázásnak, a régi sztereotípiák mellé (grafikusokon kívül csak sznob köcsögöknek való, mi a legkeményebb, ha pc-ről Mac-re váltas? Bevallani a szüleidnek, hogy buzi vagy) vannak új témák, perpill az iPhone 4 antennája. De kezd az egész nagyon unalmas lenni.

Komolyan van, aki elhiszi, hogy csak a hype miatt veszik az Apple-cuccokat olyan mennyiségben, hogy a kínaiak nem győzik kapacitással a gyártást? És nem csak a teló meg az új iPad fogy, az asztali gépek és notebookok eladása is harmadával nőtt egy év alatt - miközben az összes konkurens kínlódik, az Apple értéke alapján a legnagyobb informatikai céggé válik, a hardvergyártókat már rég lenyomta és lassan a Microsoftot is elhagyja. Pedig nem olcsó, nagyon nem.

Lehet fikázni, de az Apple akkor is kurva jó. Az anyag, a design, a minőségérzet, a felhasználóbarátság, a kezelhetőség, a kényelem, a stabilitás terén is kiemelkedő. Egy érintésérzékeny Apple egér után a legjobb Logitech is recsegő-ropogó, zavarba ejtően ósdi hardvernek tűnik. Aki egyszer megvett egy iPod-ot, az többet nem akar más mp3-lejátszót, sőt idővel a telefonját is iPhone-ra cseréli, majd kiadja a valag pénzt az iMac-re/MacBookra és beszerzi az iPad-et is, ha teheti. A pápa iPodot hallgat, az Egyesült Államok elnöke MacBookon dolgozik, még a Microsoft sem bírja a dolgozóit letiltani az iPhone-ról, pedig nagyon próbálja.

Nekem volt már mindenféle gépem az ős-XT-től (16 MHz-s proci, 128 KB RAM, 20 MB vinyó) kezdve, használtam DOS-t, Windows-t, Linuxot, volt mindenféle márkájú mobilom és ha lehetőségem van rá ma is kipróbálom az újakat, ha tehetem, de (a legújabb Androidos telók kivételével) minden telefon, számítógép, mp3-lejátszó úgy hat, mintha a '90-es évekből maradt volna itt.

Szóval lehet fikázni, nyilván az Apple sem hibátlan, de minek. Tényleg nagyon savanyú lehet az a szőlő.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr565997605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agitator 2010.08.03. 15:05:21

Én spec a rossz tapasztalataim miatt fikázom csak. Van ipodom, annyiszor fagyott hogy sok kézen se lehet megszámolni. Tény hogy felhasználóbarát, dizájnos és minőségi anyagokból van, ugyanakkor ha nincs itunes, meg vagy lőve, mert csak úgy zenét rakni rá nem lehet. Szóval értem én hogy jó az apple, de én pl egy jó ideig nem veszem meg a termékeiket, mert egyszerűen rossz a tapasztalatom. Szvsz egy soktízezerbe kerülő mp3lejátszó ne roskadjon össze ha reggel zenét merek rajta hallgatni :). Mondjuk nézegetni tudtam az irodáig tartó 1,5órás út alatt :).

Mikkamakka 2010.08.03. 15:21:09

én 12 év nokiázás után (legutóbb 5 év 6320) vettem tavasszal egy olyan telefont, amiről azt hittem, jobb lesz, mint ha iPhone-om lenne. android-os motorola milestone. bosszantó a telefon - ütős hardver, béna szoftverrel (utóbbi persze csak menet közben derült ki, a specifikáció inkább a hardvert taglalta). májusban kijött az android 2.2, de a milestone-ra (a motorola megmentőjének szánt típusra) még mindig nem adták ki, és állítólag szeptember végéig nem is fogják. no nekem addigra már iPhone 4-em lesz... :) bár az pl. tényleg elég szopó, hogy külső drive gyanánt nem lehet használni az iPhone-t, hanem csak az iTunes-szal és korlátozott feltételekkel lehet rá fájlokat másolni. no de ennyit az iPhone-fikázásról, aztat Dream nem szeresse ;)

phnb 2010.08.03. 15:42:19

Az iPhone tényleg mindent visz, nagyon szeretem, ennek ellenére ár / érték arányban nekem nem jön ki, androidos telefonom lesz ha lesz új. MacBook-ot használ(gat)ok, ott viszont sem a külső, sem a szoftver, sem semmi nem jobb vagy minőségibb, mint PC-n, talán a kétujjas görgetést leszámítva.

dreamdancer 2010.08.03. 15:52:17

Ne az asztalival vesd össze, az nyilván kényelmesebb, meg az a MacBook se a legújabb. Ja, és ha utánanézel, a kétujjas görgetésen túl mennyi vicces dolgot lehet még elérni a tapipad-gesztusokkal...

dreamdancer 2010.08.03. 15:58:19

Makka, jah, az iPhone nem egy pendrive, de nem is akar az lenni. És gyak bármilyen-bármennyi adatot fel lehet rá tölteni az erre szolgáéó appokkal wifin át. Igen, iTunes az kell, de ennek köszönhető az a kényelem, hogy a teló is tudja az előadót, albumot, mennyire szereted, hallgatod az egyes számokat és tényleg fasza, személyre szabott playlisteket tudjun neked összedobni a Genius-szal. Erre sose lenne képes, ha csak belehányna az ember egy halom mp3-at.

dreamdancer 2010.08.03. 16:01:44

agi, tök igazad van a behalással kapcsolatban - erre mondom, hogy az Apple is csinál hibás terméket. Szoftverfrissítés vagy szervíz, ha tényleg gyakran csinálja. (Mert nálam mondjuk félévente belefér egy rezet.)

libretto 2010.08.03. 16:28:19

dream, ennél az bosszantóbb, hogy bakker, ha olyan kurvára szar, akkor miért utánozza mindenki? Minden telefon iphone akar lenni. MSI meg páran egybegépeket dobnak piacra á la imac. A minit is szokták utánozni, nadehát olyan szánalmas eredménnyel, hogy (nálunk, otthon van egy mini megy egy mini-utánzat is...). Amikor megjelent az ipad, rögtön lerakta a táblagép-alapokat is. Ti. nem asztali oprendszerrel kell ezeket erőltetni :). Innovációban abszolút elsők. Az ibookomba szerelmes voltam, és már 2005-ben tudott kétujjast, a szánalmasnak ható 1300 MHz-es G4-es procit pedig nemigen tudtam zavarba hozni. A Macbook próm meg zseniális. Az Apple igyekszik a computereket nem IT eszköznek tekinteni, ezért van az iTunes vagy iLife integráció is (a hordozhatóknál is). Nem fájlok vannak meg könyvtárak öcsém, hanem zenék, fotók, videók - ezt tényleg nehéz iskolai számtech oktatásból jőve, windowson nevelkedettként megszokni. De van benne rendszer!

salsero 2010.08.03. 16:31:09

Bakker, az iPod dologban a szívemhez szóltál. Nem értettem ki az az ősidióta, aki egy nyamvadt kis mp3 lejátszóért kiad 30-40e Ft-ot. Aztán elcsábultam, és még a 2G korszakból vettem egyet, és megtudtam... Azóta minden évben az újra cserélem, tartja az árát, gyakorlatilag kis ráfizetéssel megvan az új cucc, és ámulok. Tegnap pl észrevettem, hogy van egy dokkoló a futógépen is, nosza kipróbáltam. Az egy dolog, hogy a futógép képernyőjén tudtam kezelni, és hallgatni a zenéimet, de amikor leszedtem, realáizáltam, hogy az összes edzésinfót tárolta a kütyümön. Mennyit futottam, mennyi ideig, mekkora szívveréssel (na jó, ebben a Polar is segített) stb. stb. Kurva jóóóó. Ja, és most már rezeg a zsebem egy iPhone-ra is... Amúgy az iTunes sztem egy rakás fos (ráadásul a Store probléma engem is basztat), de valszeg azért, mert még csak XP-n futtattam.

joe 2010.08.03. 18:01:49

Mindig igyekeztek a felhasználók kedvéért új dolgokat kifejleszteni , néha nagyot buknak , aztán újra a csúcsra kerülnek , tisztelem az igyekezetüket , de számomra drágák .

Viri 2010.08.03. 22:27:15

Apple leginkább a designban tud többet, a többi különbség nem olyan nagy. Macbookok, iMacek jók, szépek, de én mindegyiket simán lehalasztom (OSX sem jobb mint a win, mindegyiknek megvan a saját hülyesége). A hardver része az valóban dicséretes, de nagyrészt mégis a design emeli ki a konkurensek közül. Telefon nekem nem számít, így iphone nem játszik, Ipod simán pótolható más lejátszóval ma már (megjelenésekor volt nagy szám).

dreamdancer 2010.08.04. 00:52:16

Hát nemtom, az én OS X-em még csak be se lassult soha, egy hét folyamatos használat után se. Mondjuk egyszer valami nem-apple program már fagyott le rajta.

dreamdancer 2010.08.04. 00:56:37

salsero, win alatt tényleg szar meg ronda, ahogy mondjuk a Safari is meg gondolom mindrn más Apple-szoftver is. Nekem a legjobb zenelejátszóm evör.

dreamdancer 2010.08.04. 01:03:06

libretto, na pont erről van szó - aki windoson nevelkedett, az a Mac-en is a windowst keresi és sír, ha valami máshogy van.

tallian.miklos 2010.08.04. 08:25:37

Hát, meg is látszik az eredményen, hogy a Pápa meg az USA jelenlegi elnöke Macbookon dolgozik.

Igor 2010.08.04. 18:17:16

Androidot jobbnak hittem (pl. nincsenek profilok, hívásszűrés, sms karakter számoló, stb.), ráadásul a Galaxy S-em 5 nap után beszart, 10 nap szerviz, főpanel csere, IPhone szép, de ennyit egyszerűen - nekem ! - nem ér meg. De amit az Apple gazdaságilag művel, azt nagyra értékelem.

Igor 2010.08.04. 18:18:18

Az lemaradt, hogy Win7 alatt Safarival Farmville-ezem, mert ez a leggyorsabb - pedig alapból Chrome a böngészőm:-)
süti beállítások módosítása