HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • xchocoholicx: Még előkerülhetsz. (2024.05.08. 14:11) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

2008.03.07. 10:34 dreamdancer

Szóval vasárnap lehet népszavazni, ha érdekel valakit egyáltalán az egész gyász, kapom a szórólapokat, hallgatom a reklámokat és tele a tököm az egésszel. Merthogy azt játszák, hogy itten arról szólna a buli, legyen-e ingyenes a felsőoktatás meg az orvosi ellátás, ami gigahazugság, mivel természetesen nincs, nem is volt, nem is lesz ingyenes, az orvosok, tanárok bérét, a villanyszámlát és még kurva sok mindent ki kell fizetni. A kérdés arról szól, hogy ki fizesse ki?

Mari néni hozzájáruljon-e a kezeléséhez a valós költség töredékét kitevő 300 HUF-fal, vagy varrjuk ezt is Béla, a Tesco makkegészséges árufeltöltőjének (aka köz) nyakába (adójába) bele? Dezsőke (szülei) járuljanak-e hozzá taníttatásának költségeihez, vagy fizesse az egészet Julcsi, a Meki-pénztáros (aka köz)? Azt követeli a társadalmi igazságosság, hogy Mari néni tényleg akárhányszor leballaghasson (neki) ingyér csevegni a dokival, hogy Dezsőke még 8 évig (neki) ingyér tanulmányozhassa a maori kosárfonás történetét, esetleg a Julcsi által (is) fizetett jogi diplomájával aztán 5-10-szer annyit keressen, mint Julcsi?

Ilyen kérdéseket feltenni se volna szabad, az egész az emberek szűk látókörére és kicsinyes mohóságára épít, fizessen mindent valaki más, akit az álságos "állam" szó mögé bújtatunk, de igazából Bélára és Julcsira, a 3 millió adót fizetőre gondolunk. És tényleg van ilyen rendszer, ahol mindegy, ki mit rak be a közösbe, mindenki ugyanannyit kap, ráadásul fizetnie se kell külön érte: Észak-Korea, kommunizmus, lehet kivándorolni és élvezni azt az életet. Meg jól otthonmaradni vasárnap, esetleg faszt rajzolni a szavazólapra.

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr355999687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

könnycseppek 2008.03.07. 12:04:26

No igen, általában az emberek a jogaikat szeretik hangoztatni, a kötelezettségekről pedig hajlamosak elfeledkezni. Lehet, hogy közhely, de igaz;-) Sztem egyébként ott kezdődik a dolog, hogy mennyi aláírás is kell a népszavazás-indításhoz? 200 ezer?! Akkor végülis ennyi ember dönt 4-5 milliárd sorsáról...

drp 2008.03.07. 12:20:57

miért 200 ezer dönt? Csak az megy el szavazni is, aki aláírta a kezdeményezést? Amúgy egyetértek dream, különben én már lediplomáztam nem akarom más taníttatását fizetni...

könnycseppek 2008.03.07. 12:39:36

A népszavazés kerül ennyibe... erre gondoltam.

PsycloneJack 2008.03.07. 12:46:39

hear, hear.

agitator 2008.03.07. 13:01:26

A maori kosárfonásról az a csajszi jutott eszembe, akivel a gimiben randiztam párszor. Múltkor találkoztunk, kérdeztem hogy mi újság vele. Mondta hogy Latin-Ógörög szakra jár. Mondom az derék.

dreamdancer 2008.03.07. 13:29:13

ha neki kéne fizetnie, esetleg nem oda menne...

Tündérke 2008.03.07. 13:31:54

A kevés keresetű ámde túlképzett szülők gyermeke meg mehet mekisnek, mert a tandíjt nem bírja fizetni és nem olyan észlény, hogy teljes ingyenességet elérje mindenféle hozzájárulással... Viszont ha gyereket szülne máris ingyenes lenne. Itt mégis hol az igazság?

abszinth 2008.03.07. 13:37:32

tündérke, ez egy ilyen viszonylag kegyetlen világ, nekem sincs például pénzem ford mustangra, mégsem várom el, hogy vegyen nekem az állam, csak mert én szeretnék. dream, amúgy jócskán túlzol ezzel a 3millió adófizetővel.

tz 2008.03.07. 13:56:54

azt olvastam, h Észak-Kolera, és egyébként engem hidegen hagy ez az egész...

kislatol 2008.03.07. 14:00:07

Ez nagyon szépen el lett itt magyarázva!!!Engem mindig leugatnak, mikor ezt fejtegetem. Ugye felvilágosító célzattal felhasználhatom?

Porszem 2008.03.07. 14:44:48

3 millió adófizető? Antiszociális vagy, ennél még az őskorban is összetartóbbak voltak szerintem az emberek. Mari néni is fizetett adót, Dezsőke is fog, az hogy jelenleg a lakosság egésze nem fizet adót, az még nem azt jelenti, hogy nem is fog az a valaki sohase, de lehet sajnálni magad, hogy mindenkit neked kell eltartanod. Bár nem értem, te életed végéig dolgozni fogsz, és adót fizetni? Legyen vizitdíj, legyen napidíj, tandíj, meg mindenféle díj, mert az államnak soha semmire nincs pénze, de akkor felejtsük el szépen a járulékokat satöbbi, hisz minek fizeted be például a TBjárulékot, ha érte semmilyen ellenszolgáltatást nem kapsz? Akinek meg nincs pénze az dögöljön meg, kit érdekel, amíg mi ki tudjuk fizetni? Ha majd szarban leszünk, akkor majd mi is sírunk, de hát ilyen nem lesz, minket nem kell eltartania senkinek, hisz mi mindig rendes adóbefizetők leszünk. Nehogy egyszer rosszra forduljon a sorsod Dream, mert várhatod, hogy majd bárki is segítsen rajtad. Akinek lesz pénze, azt nem fogja érdekelni a te problémád. Szép új világ. Nem kell a menjünk-akkor-vissza-a-kommunizmusba felkiáltás, de hihetetlen hogy úgy érzitek ez a rendszer így jól működhet majd. Vagy ez a jó felfogás? Ne tőrödjünk senkivel, csak magunkkal? Nah mindegy, kicsinyes leszek és mohó, és elmegyek behúzni 3 igent vasárnap. Bár most hogy így belegondolkodok, jesszus én fizetek adót. Ezekután mindenkit majd én tarthatok el..

Tündérke 2008.03.07. 14:47:11

abszinth, nem ford mustangot kérek, csak azt, hogy meg legyen az esélyem egyszer arra, hogy saját erőből megvegyem és ha lehet még a halálom előtt. Az előttem lévő nemzedék ingyen tanulhatott, én miért nem? Csak mert mocskos kapitalista rendszerben élünk? Akkor az a mocskos kapitalista rendszer elismerhetné a tanulást és akkor a családomnak lenne pénze az én tanulmányaimra... valamit valamiért. Rossz irányból kezdték változtatni, előbb olyan is kellene aki fizetni tudja.

lippije 2008.03.07. 15:02:00

szivemből szóltál Dream!

dreamdancer 2008.03.07. 15:50:45

Tündérke, az előtted lévő generáció ingyen tanulhatott, de szart se ért vele, borzasztóan sokat vesztett, főleg lehetőségben. Te magad írtad, hogy azért tanulnál, hogy többre juss, jobban élj (vehess Mustangot) - ea diploma épp olyan befektetés, mint részvényt venni, elsősorban te profitálsz majd belőle, még jó, hogy legálabb RÉSZBEN illene hozzájárulnod!

miles 2008.03.07. 15:51:55

Ez meg gigademagógia, Dream, a rosszabb fajtából. De már megszokhattuk tőled. Nem is az ilyen mélybölcseletekért olvaslak. Porszemnél a pont.

nyúl 2008.03.07. 15:52:09

Tündérke: egy rossz rendszer korábbi létezése elég indok a fennmaradására? lehet (biztos), hogy nem vagyok elég jól informált, sem közgazdaságilag eléggé képzett (tutira) de EDDIG sem működött a rendszer kizárólag járulékokból. Se nálunk, se máshol. Csak mostantól kezdve nem innen-onnan tömködik a réseket (amik honnan származnak megintcsak? az adókból...) hanem direktebb megoldást választanak. ha egy irodában minden dolgozónak kell liftpénzt fizetnie függetlenül attól, hogy használja vagy sem, az fair?

dreamdancer 2008.03.07. 15:58:46

Porszem, elolvastad a kommentedet, mielőtt megnyomtad a 'belemondom' gombot?! ennél zagyvább és logikátlanabb "érvelést" még nem olvastam a témában... Szerinted igazságtalan, hogy ha valaki igénybe vesz valamit (oktatást, egészségügyi ellátást, pizzafutárt) annak illik érte fizetnie?! Te nem vársz a munkádért bért?! A te logikád alapján ingyen kéne adni a lisztet, az áramot, a lakást és egy csomó mindent, hisz ezekre is szüksége van minden embernek, jobban, mint pl. diplomára! fogd már fel, SEMMI NINCS INGYEN! ez egy zagyva, irreális, hazug álom! a hamburgeredet ne fizesse ki az állam, baszics?

Ram 2008.03.07. 15:59:13

Forr a hangulat, elvtársak és bajtársak, úgy látom :) Dream oldalára állnék, hogy igenis járuljon hozzá mindenki ahhoz, amit igénybe vesz, az adóján keresztül. A 3 millió adófizető túlzás, ennél SOKKAL kevesebben tartják el a lébecoló, adótmegkerülő, esetleg adót csaló embertársakat és minimálbéres vállalkozókat, akik közül például 112ezre inkább befizették a minimáladót, csak nehogy az APEH az utóbbi öt évüket alaposabban átnézze. Ha a kibaszott átlagember nem önös célok után rohangászna, és fizetne adót becsülettel, ha az átlag politikus csak annyit lopna el a közösből, mint a nyugati norma, és nem a 90%-ot, akkor lehetnénk mi is "szingapúriak" - ott ugyanis azon fortyog a köznép, hogy a köcsög kormány 5-ről 7%-ra emelte az áfát, az SZJA pedig szemét mocsok módon bünteti az alacsonyabb keresetűeket, mert egységesen valahol 8% körül van... szar nekik. Biztos ufók, de ott nincs mérhető adóelkerülés. Ennyit mindenki be tud fizetni, és nálunk se kéne hogy a bruttó fizumból 47%-ot kapjak meg kézbe... Na, csak ennyi. Én faszt fogok rajzolni, mert ez egy fasz ország, fasz néppel, fasz hozzáállással a világ dolgaihoz. üdv, Ramfasz

Ram 2008.03.07. 16:04:06

Kicsit belelovaltam magam - mondandó egymondatos kivonat: adómorál kéne, és akkor nem kéne vizitdíj. Új népszavazást szeretnék, az alábbi szöveggel: Egyetért-e ön azzal, hogy a következő 20 évben MINDEN adóforintot befizet és nem vásárol számla nélkül, nem mutyizik a cégével és ezáltal hozzájárul a vizit-kórház-tandíj eltörlésének megteremtéséhez?

dreamdancer 2008.03.07. 16:04:43

kislatol, nyugodtan, de semmire nem mész ezzel az érveléssel. ha juttatásokról van szó, az olimpiai bajnok is meg tudja magyarázni, miért jár neki rokkantnyugdíj...

dreamdancer 2008.03.07. 16:06:05

miles, nem demagógia, hanem sarkítás, leegyszerűsítés :) egy poszt kevés a téma normál kifejtésére

cippo 2008.03.07. 16:09:55

http://www.kulturpart.hu/index.php?menu=2&rov=9&alrov=95&cikk=2088

dreamdancer 2008.03.07. 16:10:58

Ram, mondjuk az adózás még messzebbre vezető téma - lehetne pl. 10% az szja, áfa, tb, de akkor valóban mindenkinek az utolsó fillérig magának kéne spórolni a nyugdíjra, fizetnie az orvosért, tanulásért, ez a társadalom pedig erre még láthatóan éretlen...

porszem 2008.03.07. 16:14:57

Bocsi, hogy a hozzászólásom nem éri el a te bejegyzésed színvonalát.., de azért kedves, hogy így leegyszerűsíted amit írtam. Nem azt mondtam, hogy legyen minden ingyen, de, vagy járulékok, vagy mindenkire kivethető hülye díjak.., a kettő együtt ne, mert így ez csak az emberek újabb lehúzása.

kislatol 2008.03.07. 16:15:22

De én nem adom fel :-) Ha eccer így gondolom...csak jó lenne elmagyarázni a másiknak. Hogy megértse. Nem kell feltétlenül egyetértenie velem, de értse hogyan látom én. Ha ez stimmt, utána magyarázhat...

Tündérke 2008.03.07. 16:15:57

Jó, részben hozzájárulok, vagy szinte teljesen. De ha már van tandíj miért nem mindenki fizet? Miért vannak megkülönböztetve egyesek családi állapotuknál fogva? Miért azoknak jó akik hamarabb tették szét a lábukat, mint illet volna? Vagy akiknek azért hátrányos helyzetűek, mert a szüleik inkább otthon vannak segélyen, mert az jobb, mint dolgozni? Nekik miért van előnyük velem szemben akinek a szülei dolgoznak reggeltől estig és lassan csak annyit látom őket, hogy este hazajönnek aludni és reggel elmennek dolgozni, közben meg szinte én nevelem a testvéreim. Könnyebb lenne ha felnőttként én is segélyen élnék, sokkalta könnyebb lenne, aztán a gyerekem már hátrányos helyzete miatt ingyen tanulhatna.

dreamdancer 2008.03.07. 16:16:04

abszinth, túloztam, jaha, de az adófizetők/eltartottak egészséges arányáról nem akartam vitát nyitni, az jóval cizelláltabb téma, azt gondoltam, ez egyértelműbb, de hát mindig tévedek...

Ram 2008.03.07. 16:17:36

Hát ja. Nem szavazgatni kéne járni, hanem a korrupciót megszüntetni az egyik oldalon, és az adózási fegyelmet megteremteni a másik oldalon, én szívesen fizetnék akár 25%-ot is a fizetésemből, de az 50% feletti adó- és járulékelvonást sokallom kissé... ja és emelett ugyanúgy nyomatnom kell zsebbe a dokinak, különben megdöglök, vagy mehetek Telkibe magánklinikára... szóval rajzoljunk faszt a lapra :)

PsycloneJack 2008.03.07. 16:20:22

Porszem, valóban szükség van társadalmi összetartásra, valóban igaz az, hogy Mari néni nyugdíja lóhúsra sem elég, vagy hogy Dezsőke "majd egyszer" fizet adót. Viszont. Mari néni igen gyakran azért megy a dokihoz, mert elunta, hogy a tévével beszélgessen, és a "majd egyszer fizet" nem tárgyalási alap a villamosműveknél vagy a közértben. De továbbmennék. Ebben az országban igen nehéz úgy összetartónak lenni, hogy Mari néni és Dezsőke jól jár, büszke is erre, én meg csak szopok. Elképesztően sokat dolgozom azért, hogy fizetést kapjak és igen, értéket akarok a pénzemért. Azt akarom, hogy egy kórházban is működjön az, ami bármelyik autókereskedésben: több pénzért kapjak jobb minőséget. Értelemszerűen nem a hálapénzről beszélek. Mindenki fizesse a TB-t, szjat, mert ezzel tartjuk fenn a rendszert: a vizitdíj meg a tandíj viszont talán segít abban, hogy ne terheljük fölöslegesen Mari néni hipochondriájával és Dezsőke klasszika-filológusi diplomájával, mely utóbbit igazán egyszerű lenne egyébként kiváltani egy OKJ-s marketingasszisztensi képzéssel. Tündérke, A tömegképzés általában nem jó, ugye? Ha mindenkinek van diplomája tehetségtől (vagy anyagi helyzettől függetlenül), csak úgy léphetsz előre, ha másod/harmadképzésre, plusz nyelvtanfolyamra jársz, ami ohh, milyen meglepetés: a te pénzedbe kerül. Én szűrőnek tekintem a fenti díjakat. Talán nem a legtökéletesebb szűrők, de akkor is segíthetnek abban, hogy ebből a helyből valami élhető legyen. Utóbbi gondolatot már nincs kedvem kibontani, aki akarja, megérti.

PsycloneJack 2008.03.07. 16:21:38

Bamm, mire megírtam, le is maradtam. :)

dreamdancer 2008.03.07. 16:23:14

Tündérke, na ezek a jó kérdések, a minimálbéres vállalkozó és hasonló... de ez másik probléma, amire jó megoldás lehet pl a vagyongyarapodási adó

Elf 2008.03.07. 16:23:53

Az utolsó lehetőséged tetszik a legjobban :P

dreamdancer 2008.03.07. 16:27:22

Jack, gyorsnak kell ám itt lenni :)

Elf 2008.03.07. 16:28:29

Jah és ha azt a pénzt amit elcsesztünk a népszavazásra (állítólag összesen 14 milliárd) Viktorka odairányítatta volna (tudom ez hülyeség) akkor nem kellene ezeket fizetni vagy 10 évig. De mi csak szavazgatunk, mert ez egy gazdag ország. Birkákból :S

dreamdancer 2008.03.07. 16:31:11

porszem, az a 300 HUF tényleg csak egy jelképes összeg a valós költségekhez képest. amúgy baromi egyszerű az egyenlet, nézd meg, mennyit adunk össze egy évben járulékokból és mennyi az eü. kiadás - nos, rohadtul deficites, pont a szar, pazarló állami rendszer (TB? kórház) miatt. tényleg attól fog ez megjavulni, ha eltörlik a vizitdíjat?!

Tündérke 2008.03.07. 16:34:28

A vizitdíjjal nem lenne gond ha ott is mindenki fizetné. De ha jobban megnézed csak az egészséges ember fizet szinte. Mindenféle krónikus betegségre ingyenes, pedig a legtöbb krónikus betegség saját hibából alakul ki. És ki szenved krónikus betegségben? Mari néni aki csak trécselni akar az orvossal.

PsycloneJack 2008.03.07. 16:36:48

Apám havonta-kéthetente jár orvoshoz, azt mondja, a vizitdíj szignifikáns mértékben csökkentette a Mari nénik számát a váróban.

Tündérke 2008.03.07. 16:40:03

Anyám mindennap ott van, lévén ő az orvos. Mari nénik száma nem oly magas, mint eddig, de nem is tűntek el teljesen. Még mindig elég sok olyan Mari néni van aki ott ül hetente kétszer. De a veszekedések megnőttek és a felháborodott betegek, hogy mi az, hogy neki fizetni kell, mikor Jóska Pistának nem kell?! Meg a szokásos szöveg, hogy doktornő otthon hagytam a pénztárcámat...

Ákos 2008.03.07. 16:43:39

Én idén már 8-szor voltam orvosnál! Ha fizetek érte, akkor használom is! :D

PsycloneJack 2008.03.07. 16:49:49

És melyik orvos, aki a vizitdíj mellett kampányol, vagy aki ellene? :) Komolyra fordítva: nagyon érdekel, hogy a szűk látókör magyar népbetegség vagy találni máshol is ilyen koncentrációban.

Truncus Cerebri 2008.03.07. 16:51:11

Itt én meg se szólalok. Ez... Ez... Főleg a tandíj. De akkor se fogok politizálni ha megfulladok. Akkor se. Csak tartok ettől a vasárnaptól. Meg a sok "okos" embertől.

PsycloneJack 2008.03.07. 16:52:58

Mo-n mindenki ért az egészségügyhöz és a focihoz. Dream, figyeled milyen gyors vagyok? :)

Marla 2008.03.07. 17:04:54

Nagyon tehetséges kislány vagyok, kéretik az agyat (aka Dream) kiszedni a kommentet, mert még a bejegyzésem is benne maradt. :D :D :D Egy zseni vagyok:D :D

dreamdancer 2008.03.07. 17:27:00

jah, csodálkoztam is... ki is szedem

Viv 2008.03.07. 17:30:17

Szóval a krónikus betegség mindig önhiba miatt alakul ki. Hát ezt is megtudtam. Tündérke, te inkább ne tanulj tovább. Se ingyenesen, se máshogy. Jobb lesz az mindenkinek.

Porszem 2008.03.07. 17:41:04

Igazságtalan a rendszer, az a bajom. A milliomos elcsalja az adót, mert persze úgyis megússza, a szegényről meg lehúzzák az utolsó bőrt is. Van a környezetemben is, akinek még ez a 300 Ft is sok, de nem pedálozok, senkit nem érdekel. Biztos máshol is így működnek a dolgok, bár ha náluk is olyan rossz a rendszer, akkor nem menne annyi ember külföldre dolgozni. Nah jó, nem politizálok, ezek a dolgok tényleg nem ilyen egyszerűek, hogy pár mondatban meglehessen beszélni, és a problémák régre nyúlnak vissza, amiket nem lehet csak úgy megoldani hipphopp. Sok az ingyenélő, de elhihetitek a többség csak jobban szeretne élni egy picit, nem ingyen. Hogy ne csak az árak emelkedjenek, meg a kiadásaink, hanem néha a fizetésünk is. Bonyolult.

Porszem 2008.03.07. 17:47:50

Viv - nem azt írta, hogy mindig önhiba miatt alakul ki. Még jó, hogy személyeskedni tudsz, hamár a témához nem bírsz mit hozzáfűzni, így legalább itt is lett egy hozzászólásod..

Viv 2008.03.07. 18:27:39

Kedves Porszem. Tökéletesen igazad van. :) Valószínűleg én is csak elméletileg okoskodom a témában. Ahogy itt a legtöbben. Bár arra konkrétan nem emlékszem, hogy mostanában máshol is kommenteltem volna blogilag, úgyhogy nem értem, miért bánt az téged, ha hozzászóltam.

mm 2008.03.07. 18:32:42

tudomásom szerint a kismamáknak sem ingyenes már a felsőoktatás. az én háziorvosom meg úgy működik, hogyha bemegyek hozzá, hogy fáj a torkom és ő olyan "orvosságot" ajánl, amit nem kell receptre írni, akkor nem kéri a 300,-ft-ot. Mari néni meg biztos azért ül ott hetente 2x, mert már összeszedte az évi 6e forintos vizitdíj számlákat és onnantól kezdve ingyen melegedhet tovább a rendelőben. :)))))

mm 2008.03.07. 18:34:08

*begyűjtötte a 6e forintnyi....

mm 2008.03.07. 18:42:57

Tündérke, vegyél fel diákhitelt. hm? azt már elég rég kitalálták.

krikszi 2008.03.07. 18:59:09

Valahogy tudtam, Dream, hogy mit fogsz gondolni erről az egészről....

totocska 2008.03.07. 19:04:25

Viv :-D Én alapvetően egyetértek a vizittdijjal.... csak a kórházi díj, na az már gáz... oda már nem a mari néni ül be mert unatkozik.....

Viv 2008.03.07. 20:18:21

Ha már így feltűnnek régi ismerősök is, elmesélem, hogy nem is annyira a vizitdíj a húzós krónikus betegeknél, hanem a dobozdíj az állandóan szedett gyógyszerekre. Havi 15-20 között van csak nálunk. De természetesen ezzel is mindenki tisztában van, hiszen mindenki hetente jár kórházba, netán többször is orvoshoz. :)

nyúl 2008.03.07. 20:59:19

"De ha jobban megnézed csak az egészséges ember fizet szinte. Mindenféle krónikus betegségre ingyenes, pedig.... " hát ez új. tudtommal az orvoshoz a BETEGEK járnak. vagy valamit nagyon félrenéztem mostanság? ez a krónikus betegség-duma is klassz: dialízisbe viccből járnak az emberek, meg inzulinért is, ez egyértelmű. anyám, szavazati jog alanyi jogon. ez a nagy baj, bázz.

abszinth 2008.03.07. 23:05:21

Dream, és még te kérdezed tőlem, hogy tudok annyi idióta kommentelőt vonzani a blogomba? hát nézzél már körül itt, muhaha. nagyon jól szórakoztam.

Niphredil 2008.03.08. 00:03:45

tökjó h ennyire szeretitek a klasszika filológiásokat, biztos mindenki tudja hányan vannak és mit is csinálnak pontosan...Tandíjat meg szeretnék akkor fizetni ha a tanár is bejár az órára, rendesen megtartja az órákat és rendesen levizsgáztat. Nem előre szeretnék fizetni h majd egyszer jó lesz, mert aki értelmes nem biztos h tud produkálni 4,5 feletti ösztöndíjátlagot ha kifog olyan tanárokat akiknek a szivatás a hobbijuk, vagy csak nem tudnak semmit az új rendszerről és teljesíthetetlen követelményeket támasztanak. És valószínűleg nem azt a 75 felsőoktatási intézményt kellene lecsökkenteni, vagy egy működő ösztöndíjrendszert bevezetni. Csakhát akinek 4 éve van a világmegváltásra nyilván nem ilyen apróságokkal foglalkozik... És itt nyilván mindenki benne van a felsőoktatásban és az egészségügyben h így nyilatkozzon róla, mert mindenki kiválóan van tájékoztatva mire megy az adója.

nefi 2008.03.08. 01:27:06

hű de mennyi okos blogger. :) miért nem ti vagytok a parlamentben, nem is értem.

xoxo 2008.03.08. 02:20:05

hűdehá... Két végvári vitéz beszélget: - Nem megy az baszás. - Próbálkozott mán az nyalással? - Az segit? - Nem, az pináját! valami ijesmi netán:)

2008.03.08. 07:21:38

Niphredilnek igaza van. Én levelező tagozatos vagyok, és munka mellett kezdtem el tanulni. Később olyan munkahelyre kerültem ahol nem engedtek el (vizsgákra, gyakorlati órákra) mert "nem szakirányú képzésre jársz". Azt meg különösen nem értették meg, hogy miért kell egy tárgyból többször is vizsgázni. Pedig néhány tanár tényleg szivatós. Pl. 60-70 %-nál kezdődik a 2-es, a taanár egész vizsga alatt mászkál össze-vissza, kapsz 6 kérdést és abból 5höz irnod kell, a leirtak szinvonalától függő a jegy, de ha csak 4 kérdésre tudsz válaszolni 1-es, és ne felejtesem el a tanárt akit vártunk és kiderült, hogy elfelejtette, hogy neki aznap vizsgáztatnia kell, ha nem velem történik meg el se hiszem. Saját pénzemen leutazom egy másik városba, időmet nem sajnálva erre a tanár aki abban a városban él! egyszerűen elfelejti.

PsycloneJack 2008.03.08. 08:34:55

Niph, nagyjából tudom, mit csinál egy klasszika filológia szakos hallgató. Azt viszont talán nem tudom pontosan, mit csinálnak diploma után. Elárulnád nekem? A "szakmájukban" hányan helyezkednek el? És hányan olyan állásban, ami nem igazolja azt a néhány évet? Nem basztatlak, tényleg szeretném tudni.

PsycloneJack 2008.03.08. 08:42:15

ui. Abban viszont igazad van, hogy csúnyán kipécéztem szegény klasszika-filológusokat. Beszéljünk az olyan szakokról is, mint a kommunikáció-médiatudomány, szabad bölcsészet, ésatöbbi.

zazu 2008.03.08. 09:36:29

Hogy én minden "jóból" kimaradok....a "reformokat" nem itt kellene kezdeni, hanem ott hogy az embereket meg kellene tanítani gondolkodni....Birkaszellemű országban érvelni, szavazni?ugyan.....

gargoyle 2008.03.08. 11:06:23

jelzem a nem elmenes sajnos nem megoldas, itt nincs ervenyessegi kuszob resztvetelre, csak az a feladat hogy elerjek a calasztopolgarok 25%a+1 azonos szavazatot ahogy valahol olvastam azert buko ebben az orszagban minden elgondolas ami az adofizetoknek jo, mert a 10 millabol 1.9 millio az aki fizet adot, igy a tobbiek mindig le fogjak szavazni oket. aki meg tenyleg nem erti mi az az onresz az menjen be a lakas/autobiztositojahoz es kerdezze meg. egeszsegBIZTOSITAS erted. de roviden osszefoglalva: ha nem tudatositod a fogyasztoval konkretan hogy az adott szolgaltatas/termek penzbe kerul, akkor tulfogyaszt belole. nem a nyomorult 300 forint itt a lenyeg hanem hogy 1. osszekapcsolodik a fejedben hogy orvos- penzbe kerul, suli- penzbe kerul korhaz - penzbe kerul 2. mivel magyarorszagon csak egy fele fegyelem letezik es ez a penzugyi, a vizit es korhazi napidijjal rogton elkezdtek eltunni a kamu kezelesek, mar nem irjak be dreamet evente 3szor nogyogyaszati szuresre es ha 2 napot korhazban van alkoholelvonassal nem szamlaznak a tb fele 1.5 honapot (de ha megis, akkor dream a fejukhoz vagja az agytalat, mert neki is ki kell fizetni a soksok napidijat ergo nem fogja hagyni) niphredil: pedig pont ha tandijat fizetsz akkor bemehetsz es arconkaphatod a tanart a csekkel ha elfelejti az orat. amig ingyenes addig nem lesz erre keped. masreszt olvasd mar el mit irtal. en is voltam egyemista es en is pont igy gondoltam hogy hallatlanok a kovetelmenyek de azert az nem tunik egy komplett nacinak akinel 60% a kettes es van pofaja meg jarkalni is hogy ne puskazhass o_O

dreamdancer 2008.03.08. 16:44:04

krikszi, sajna én már csak ilyen szélsőliberálféleség vagyok...

dreamdancer 2008.03.08. 16:47:11

totocska, sajna még mindig gyakori, hogy az orvos a saját vagy a hozzátartozók kényelme okán fektet olyanokat, akiknek nem lenne muszáj bent lenniük, szvsz mindenki ismer ilyen sztorikat. amúgy meg a napidíjból kellene feljavítani a kaját, gondoskodni papírról a wc-ben, kár, hogy ez nem működik

dreamdancer 2008.03.08. 16:48:24

abszinth, röhögj csak baszics, fogok még majd nálad én is hasonló okokból!

dreamdancer 2008.03.08. 16:55:58

Niphredil, én nagyon rühellem, ha valaki igénybe vesz egy szolgáltatást, aztán közli, hogy szar a színvonal, úgyhogy nem akar érte fizetni. Ez a BKV-lógósok és bolti tolvajok filozófiája. Nem tudom, te mit szólnál, ha bevállalnád egy gimnazista korrepetálását, aki az óra végén közölné, hogy nem tetszett a színvonal, ezért nem fizet, de jönne jövő kedden is, aztán ha majd elnyered a tetszését, akkor fizet... szvsz úgy rúgnád ki, hogy a lába nem érné a földet. ha elégedetlen vagy a kiszolgálással, menj máshova,.

kalamari 2008.03.08. 17:33:46

Én meg azt rühellem, amikor valaki közli, hogy nem lesz recept- és vizitdíj, aztán egy év múlva azt közli, hogy lesz vizit- és kórházi napidíj.

dreamdancer 2008.03.08. 17:42:23

nos, az valóban gyáva húzás...

Orumiya 2008.03.08. 20:17:31

Bocsi, h nem olvasom végig az összes kommenten, lehet, hogy sokan mondták már, de akkor én is elmondom: látom, hogy az egyetemen kik, hogyan, mennyit és mit tanulnak, hogy kik fognak melót találni, kik fognak egyáltalán melót keresni, és kiknek lesz a diplomája értéktelen. És lehet, hogy még egyetemistaként az állam szeretetét élvezem, de ugyan már, én nem akarom azok taníttatását fizetni, akik egész nap ülnek a koliban, és Cs-znek vagy fax tudja, melyik gémet tolják, vagy épp a hét minden napján tök részegek, de egy kommunikáció vagy egyéb büfé szakon megtehetik.

mm 2008.03.08. 21:17:13

kalamari, a fidesz is azt mondta évekkel ezelőtt, hogy legyen tandíj, most meg erre csinálnak népszavazást?!

kalamari 2008.03.08. 21:51:16

Mm - 94-ben? Azért azóta történt egy s más. http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=143504

think 2008.03.08. 23:56:13

nem értem, hová tűnt az emberekből az ésszerű [józan paraszti] gondolkodás. vagy nem is volt soha? akik itt ellenkeztek, nem látjátok, hogy annál jobb érvet nem tudtok felhozni, minthogy 'ha neki így van akkor nekem miért nem?' azt gondolom, hogy ha mindenki csak azzal foglalkozna, hogy a saját életét tudása és képességei szerint, lelkiismeretesen rendben tartsa, és nem akarná folyton másokéval összehasonlítgatni, akkor senki nem akarna ilyen kérdésekről népszavazást indítani. ahh, fölöslegesnek is érzem a szócséplést, de ha már leírtam belemondom.

morc 2008.03.09. 02:15:02

a diákokat szivató tanárokat a hök-nek kéne megszorongatni a panaszok alapján. ja, hogy a hök-ben 90-ban karrierista pedálgépek vannak, akik tojnak a diákokra, és benyalnak a nagyhatalmú tanároknak? hát igen.

moon 2008.03.09. 03:47:12

Porszem: egy apró megjegyzésem lenne csak. Azok, akik most dolgoznak, és adót fizetnek, mint pl. dream. Nagy részt már az a generáció, akinek lehetősége van a magánnyugdíjpénztárakban és/vagy önkéntesnyugdíjpénztárakban, és/vagy nyugdíjelőtakarékossági biztosításokkal (nyomonkövethető, saját nevére szóló elkülöníthető számlán, ahol jegyzik a befizetéseket, kamatokat stb. - ráadául örökölhető, és többféle képpen felhazsnálható módon) gondoskodnia a saját nyugdíjas koráról úgy, hogy az állami rendszer nem nyeli el a pénzét. Ergo: ők (mi) sem fognak mindig adót fizetni, mégis képesek gondoskodni magukról. Akinek van egy kicsi esze, előrelátása, megteszi. Ez is egy hosszabb téma, aki akar utánanézhet és/vagy elgondolkodhat rajta.

PsycloneJack 2008.03.09. 07:43:25

morc, én fősuli alatt végig nyomtam a hököt és aztán a diploma mellé hozzám vágták a hallgatókért végzett munkát díjazó plakett ezüst fokozatát. kevesebb pénzem volt belőle, mintha ugyanezt az időt tényleges mellékmelóra szántam volna, ellenben jóvAL több barátom. főleg miattuk mondom, nem magam miatt: ne általánosíts. :) 90%-nál kisebb volt a seggfejek aránya.

todella kaunis 2008.03.09. 20:50:07

és ilyenkor a nép még csodálkozik, h mekkora az infláció.

Porszem 2008.03.09. 21:00:06

Moon - Ez szép, bár a nyugdíjig még sok idő van, bármi történhet, de legyen így. Inkább az zavar, hogy akkor a többi ember az le van tojva (pl.: az idősek)..? Így jártak, rossz időben születtek? Utálom ezt a nem tőrődöm senkivel, csak magammal hozzáállást.

Niphredil 2008.03.09. 22:11:08

igen ez nem egy nyerő hozzáállás, de mégiscsak 6x105 000 HUFról van szó...Egyébként tévedés ne essék alapvetően egyetértek a tandíjjal (annak ellenére h pl egy műegyetemi hallgató éves képzése 1,2 millió HUFba kerül, az orvosoké és a gyógyszerészeké még több, tehát olyan nem lesz sose h én ugyan nem fizetem senki tandíját, mert de) csak azzal nem h nincs az h egy szakember csoport akik ezért kapják a fizetésüket kitalálják 2-5 év alatt olyan szinten a stratégiát h csak a pénz kelljen hozzá. És ha most azt mondják h 5 év múlva fizetni kell, addig szervezetileg megoldják ezeket a dolgokat arra is azt mondom oké. De ííígy??? És ha ez a szavazás valóban arról szólna h legyen e ~díj még el is mentem volna.

Niphredil 2008.03.09. 22:26:16

PJ egészen pontosan nem tudom mit csinál egy klasszika filológiás, csak azt milyen hasznom van nekem abból ha azt amit szerintem kell, mert nem vagyok az csak ismerősöm van (ráadásul ő is minoros). Én azt tudom h kb egy kezemen meg tudom számolni hányan diplomáznak le, és szerintem rájuk szükség van, az h nem tudnak megélni ebből, az nem biztos h az ő hibájuk (hallottam sztorit h ógörög szakosokat kerestek bankhoz, mert ők legalább megtanultak gondolkodni. Ez nem tudom kire nézve szégyen;)). Ezzel csak arra akartam utalni h nem a képzést kell megszüntetni aminek mi nem látjuk értelmét, hanem a leendő potenciális munkaadókkal kellene megbeszélni h nagyjából mennyi embermennyiség az amit érdemes tanítani. A komm-méd szakosok tömegüknél fogva borítanak ki (meg azért mert szerintem ez egy echte posztgrad képzés, a semmit naccerű megtanulni lekommunikálni), én pedig szabad bölcsész vagyok (ezt a kifejezést kifejezetten szeretem, mindenkinek rengeteget elárul...kb olyan mint az 'egyéb'). És valóban lehet változtatni, máshova menni, de azt hiszem arra végképp nincsen keretem h külföldre menjek tanulni (és miután budapesti építészettörténettel és műemlékvédelemmel akarok foglalkozni értelme se sok lenne), és azt amit tanulok 2 darab egyetemen oktatják, és Abszithiára (bocsi;)) nem fogok kijárni, és nem az utazás miatt. Rettenetesen belterjes ez az egész szakma, és itt vannak meg a kapcsolatok... Morc A HÖK nem fogja megoldani h egyetemi tanárt kirúgjanak, mert őket a köztársasági elnök nevezi ki. Ha tandíjat kell fizetni és mindenki fellázad akkor sem hiszem h kirúgnak mondjuk egy 70éves szakembert aki nagyjából egyedül ért ahhoz amihez, csak kezd szenilis lenni és tökéletesen alkalmatlan oktatásra. De asszem én perifériás elem vagyok, abba is hagyom:)

Niphredil 2008.03.09. 22:38:33

gargoyle téged kihagytalak (gondolom rettenetesen fáj ez neked...) igazából nem szeretek ilyeneket mondani h válllahatatan követelményeket támaszt, m rengeteg olyan lógós gyökért ismerek akik a legalapvetőbbekre is azt mondják h sok. De nekem pl nincs töris szemináriumom, történeti földrajzom, mint az alapszakosoknak és így volt az h az egyik vizsgám kb40%a ebből állt. Mert minálunk a történelem oktatás abból áll nagyrészt (azért mostmár változik) h a jó kis marxista elmélettel összefűzött fél lexikonnyi adathalmazt beletömjük a jónép fejébe, mert aki azt tudja biztos okos...

moon 2008.03.09. 23:45:44

Porszem: a rendszer azért lett úgy kitalálva, hogy annak is kell fizetnie valamennyit a nagy közös tb-be, aki a magánpénztárakat és egyebeket választja, mert kellett valami biztosíték, hogy a nagy közösbe is kerüljön valami, azoknak, akik még akkor élni fognak amikor... mondom ez baromi hosszú téma nemakarnám kifejteni. Az a rendszer, szvsz elég jól ki lett találva, hogy fenntartható legyen a rendszer, amíg szükséges, mert a rossz rendszert csak akkor lehet megszűntetni, ha adunk időt az átmenetre. Valamint miért gondolja bárki, hogy annak, aki nem dolgozik, nem gondoskodik a saját jövőjéről, annak is jár ingyen az ellátás? Mindezt mondom úgy, hogy évek óta háztartásbeli vagyok, és mondom úgy, hogy én az eü-járulékot csekken fizetem be minden hónapban.

PsycloneJack 2008.03.10. 16:18:35

Niph, de érdekes, mintha lennének közös pontjaink. A problémát ott látom, hogy: - a leendő munkaadókkal nem sokat lehet megbeszélni, lévénhogy maguk sem tudják, pontosan mennyi embert vesznek fel adott évben; ellenben ki lehet statisztikázni bizonyos várható számokat. - Az egyetem bevételének jelentős részét adja a fejkvóta. Gondolom nem kell magyarázni: jóval több embert vesznek fel, mint amennyit le akarnak végül diplomáztatni és tojnak a statisztikára. - A magyar egyetemek/főiskolák jó részén nem épp verseny- és piacképes tudást adnak, sőt: valami felmérésben azt olvastam pár éve, hogy a hallgatók felének akad gondja azzal, hogy megértsen egy hivatalos formanyomtatványt. Végül, csak hogy személyeskedjek: nem értem, hogy a budapesti építészettörténet és műemlékvédelem miért szabad bölcsésznek mentél, nem pedig építőmérnöknek vagy műszaki menedzsernek. :)

gargoyle 2008.03.10. 18:28:28

niphredil: szerintem valaszd szet a problemakat es rogton kevesbe megoldhatatlanok lesznek. te egyben akarod megoldani az egyetemek finanszirozasat, az adorendszert es raadaskepp a bolcseszettudosok minosegellenorzest valamint a hallgatoi onkormanyzatok helyzetbe hozasat. hat mit mondjak, embert kuldeni a marsra ehhez kepest kispalya. a tandij par dologra megoldast jelent, a tobbire nem. de az hogy alkalmatlan tanarok marhasagokat oktatnak nem fog valtozni tandij nelkul sem, ergo irrevelans a kerdes szempontjabol, hiaba lehet felmutatni hogy rossz. olyan ez mint ha azzal ervelne mas hogy a vizitdij rossz, mert a rak gyogyithatatlan meg mindig...

Niphredil 2008.03.10. 19:29:27

PsycloneJack Én nem mondtam h nincsenek:) A leendő munkaadókkal azért legalább le lehet ülni beszélgetni, meg lehet nekik mutatni mi a tanterv...De egyébként annak sem örülnék ők mondanák meg mit meg mennyien, de legalább tudjanak róla. A fejkvótát meg mindig is a tömegképzéshez tökéletesen illő dolognak tartottam, amin jó lenne változtatni. Szerencsére nem az én feladatom eldönteni h akkor mi legyen helyette, ezért inkább nem nyilatkozom. Én építésznek meg azért nem mert teljesen hüje vagyok a matekhoz, fizikához vagy a kettő gyönyörű gyümölcséhez a statikához, valamint eszemben sincs tervezni, mert van bennem önkritika. Ellenben ez érdekel, és a művészettörténet része az építészettörténet. De egyébként magasépítő technikus vagyok, csakhogy egy fél CVt rittyentsek...Ilyen értelemben nyugodtan személyeskedhetsz, mindenre van válaszom:) gargoyle igen, egy kicsit holisztikus személyiség vagyok, Mo és az emberiség problémáiról még nem is szóltam;) Amúgy mindenki piaci szabályok szerint működő szolgáltatásként szeretné látni a felsőoktatást, amire bizonyos részei miatt teljesen alkalmatlan. Én mint diák azt szeretném h ha fizetek valóban a jövőmbe való befektetés legyen, ami a minőségén múlik, az állam meg minnél kevesebbet akar belefektetni, mert közvetlen anyagi haszna nincs belőle, sőt kifejezetten deficites. A tanár, meg a tudományos dolgozó meg egy szép nagy fejőstehénnek szeretné...Egyébként a gondoskodó állam mint olyan 18. századi fejlemény; a felsőoktatás, sürgősségi ellátás stb ingyenessége pedig teljesen modern, úgy látszik eljött az idő h itt is kiütközzenek a hátrányai. Amúgy ritkán szoktam kommentelni (főleg ennyit), elnézést érte (vannak barátaim akiket zsibbaszthatok a véleményemmel), csak azért tettem h a mostani rendszeren belülről is legyen hozzászóló.

PsycloneJack 2008.03.11. 10:31:49

No prob, a párbeszéd lényege, hogy nem egymás véleményét szajkózzuk. Oké, a technikusi oklevéllel megvettél: valami fogalmad csak van a dolog műszaki vonzatairól. :) Visszatérve a munkaadókra: nem fog senki leülni ezernyi cég képviselőjével, de érdekképviseleti szervekkel sem ahhoz, hogy megkérdezzék, hány hegesztőmérnökre vagy controllerre lesz szükség 2014-ben - sokkal egyszerűbb és talán pontosabb módszer kisakkozni az eddigi trendekből, a tervezett gazdasági fejlődésből, és más mutatókból. Bár ha jobban meggondolom, a statisztikai előrejelzést a pontossággal egy mondatban emlegetni kissé... naiv dolog. :)

Mikkamakka 2008.03.11. 12:06:29

a díjak, amiket most leszavazott 3M ember, csupán csekély mértékű és jelképes hozzájárulások lettek volna. hogy érezzük annak a jelentőségét, hogy nem csak úgy kiveszünk/megkapunk valamit a nagy közösből. de nyilván nem 300 Ft az értéke egy háziorvosi vizitnek, vagy egy kórházban eltöltött éjszakának.
süti beállítások módosítása