HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • xchocoholicx: Még előkerülhetsz. (2024.05.08. 14:11) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

2008.02.25. 12:20 dreamdancer

Eddig két okból nem ugattam MÁV-sztrájk ügyben, egyrészt mert nem járok vonattal, legyen ez a vidéki népség baja, másrészt mert ritkán megyek bele itten a dugásnál és berúgásnál fajsúlyosabb kérdésekbe, egyszerűbb lélek vagyok én ennél.

Most viszont már annyira tele a tököm a derék vasutasokkal, hogy mégis kinyitom a pofámat. Nézzük a tényeket a vasúti személyszállításról. Van egy állami giga-vállalat, közfeladatot lát el, de hihetetlenül vesztességes, aminek legfőbb oka, hogy az elmúlt fél évszázadban tömegközlekedési anakronizmussá vált, lassan ugyanott van a helye, ahol a vitorlás hajóknak és a lovaskocsiknak: a közlekedési múzeumban. Ami működhet belőle, az az elővárosi vasút (lásd HÉV) és a vidéki nagyvárosokat gyorsan elérő IC, minden más kuka.

Hosszabb távra olcsóbb és gyorsabb a repülőgép, rövid távra a busz, nem is beszélve az autóról, Bivalybasznádra vonattal szállítani a napi 12 utast a leghihetetlenebb és ostobább pazarlás, amit persze nem az a 12 ember fizet, hanem az egész ország, súlyos tízmilliárdok formájában. A vasúti személyszállítás nagyobb része menthetetlen, fel kell számolni, mert éppúgy lehetetlen életben tartani, ahogy az omnibusz-közlekedést.

A helyzet az, hogy a MÁV alkalmazottak harmadát azonnal ki kellene rúgni, tudom, szegény munkavállalók, na de miért kell nekem fizetnem egy váltóőrt, ha semmi szükség arra, amit csinál?! Ez már nem a szocializmus, ébresztő! És akkor ezek az emberek előállnak azzal, hogy kérnének 250 ezer nettót per kopf, merthogy sikerült eladni a MÁV egyetlen nyereséges (áruszállítással foglalkozó) cégét, na most ez a pofátlanság csúcsa, jól vagytok ti ottan bazmeg?! Abból a bevételből nemhogy jogi, de erkölcsi alapon se jár semmi, örüljetek, hogy van állásotok, most még, vigyorogjatok udvariasan és tegyetek úgy, mintha lenne hasznotok.

És igen, ilyenkor titokban visszasírom a csendőröket meg a kardlapot, sose leszek már píszí.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr625999724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PsycloneJack 2008.02.25. 13:07:45

Baross Gábor reinkarnációja vagy, Dream. Akartam néhány megjegyzést tenni, mivel elég felületes vagy. Nem basztatlak, egyszerűen nem értesz hozzá. Aztán rájöttem, hogy egyrészt annyira én sem értek hozzá, hogy megmondhassam a frankót, másrészt a frankó hosszú és unalmas elemzés a MÁV szerkezeti felépítéséről, a józan közlekedéspolitika és a társadalom/más szakpolitikai ágak szembenállásáról, meg hasonlókról.

PsycloneJack 2008.02.25. 13:13:07

Viszont a csendőrkardlap és a ma reggeli metróutamat megkeserítő kibaszott, mosdatlan hómlessz kapcsán hozzátenném: én azt sajnálom közveszélyes munkakerülés nevű bűncselekmény '89ben kikerült a BTk-ból. Szabadságvesztés, javító-nevelő munka, kitiltás... Boldog idők.

mickwei 2008.02.25. 13:15:46

Civilizált országokban az emberek használják a vasúti közlekedést. OK, ott sem nyereséges, de kijönnek nullára. A Bivalybasznádra induló vonatokon (időnként arra járok) tapasztalatom szerint még állóhely sincsen, annyira tele vannak azzal a sokszor 12 emberrel, akik B.basznádról járnak be dolgozni/suliba/vásárolni. A környezetvédelmet meg még föl sem hoztam érvként.

mickwei 2008.02.25. 13:17:48

Ja, ez nem jelenti azt, hogy 250/fő jogos. Csak azt, hogy megint fura ez az ország: amikor a két lábon járó nemzetek épp a vasútjukat fejlesztik, mi akkor dobjuk ki az egészet a francba.

etorlan 2008.02.25. 13:19:29

de nézd a sztrájk jó oldalát: minél jobban sikerül a skacoknak elhúzni az egészet, annál jobban igazolják majd azt, hogy nincs rájuk szükség. sajnos viszont, de az ilyen méretű közmunkahelyek komoly megpiszkáláshoz vagy egy nagy erős kormány vagy egy durva válság kell. ez most egyik sincs.

etorlan 2008.02.25. 13:21:51

csak a dupla bejegyzés miatt: a 250 ropinak tényleg van realitása, mert ilyenre már korábban is sokszor volt példa. de ők emellett fizetésemelést is akarnak, amire viszont van még élő megeggyezés.

drp 2008.02.25. 13:30:59

tökéletes post. mindenben egyetértek.

dreamdancer 2008.02.25. 13:51:00

örvendek :)

dreamdancer 2008.02.25. 14:01:46

etorlan, továbbra sem értem, miért járna a munkavállalónak a cég vagyontárgyainak értékesítése miatt pénz. az a tulajdonosoké, részvényeseké. a melós fizetést kap - ez a rendszer lényege.

dreamdancer 2008.02.25. 14:04:33

mickwei, a vasút fenntartása, üzemeltetése aránytalanul drága, két embernek már inkább megéri autóba ülnie - képzeld el, mi lenne, ha duplájára emelnék a vonatjegyek árát, hogy valóban eltűnjön a vesztesség...

dreamdancer 2008.02.25. 14:06:11

Jack, jah, ez itt primitív leegyszerűsítés, a műfajból adódóan, és én tényleg közgazdaságilag nézem

Elf 2008.02.25. 14:42:30

ha a mi adónkból finanszírozzák a MÁV veszteségét, akkor mi miért nem kapunk 250ropi/főt??? na engem ez izgat a legjobban grrr

ac. 2008.02.25. 15:00:57

én sem értek hozzá, ezért nem is nagyon szólnék bele, csak csodálkozom a 250ezer nettón, pofám leszakad. anyukám sebész, már legalább húsz éve, és az ügyeleti órabére egy diákmunkáéval egyenlő (nem túlzok!).

gargoyle 2008.02.25. 17:03:51

nincs gond, kapjanak jutalmat az eladasbol de akkor minden evben vegyek ki a reszuket a vesztesegbol is. vagy az mar nem lenne jo? :o (:

dreamdancer 2008.02.25. 17:22:27

na pont ez az

krikszi 2008.02.25. 20:26:06

Nincs igazad. Nincs mindenben igazad.

cala 2008.02.25. 20:27:51

én pl sokadjára szívom ezt az egészet,mert vidéki vagyok és mégis mindenképp fel kell jutnom büdösszitibe valahogy..a buszokról meg annyit: pl megyeszékhely óhazámba egyetlen járat indul nemes fővárosunkból..egyetlen..visszafelé se jobb a helyzet, mikor busszal kellett feljönnöm 4-4,5 órát álltam egy számítógép és egy nagymamakosár között,mert épp ennyien fértünk el meg még minusz eggyen a picike autóbuszon..és drágább,mint a MÁV..akikről meg inkább semmit..

joe 2008.02.25. 20:59:45

A buszok és a busz pályaudvarok színvonala hasonlít a MÁV szintjéhez , jó cégek , jó vezetés .

dreamdancer 2008.02.25. 21:14:17

cala, nem a megyeszékhelyekről beszéltem, de valahol tényleg ott végződhet a vonat gazdaságos üzemeltetése...

dreamdancer 2008.02.25. 21:15:11

krikszi, na jah - ez az én álláspontom...

M.S. 2008.02.25. 21:23:31

Ezt figyuzd: a Déliből kb. 20 perces időkülönbséggel indulnak személyvonatok Győrbe, majd Komáromba. Rendszeresen utazom ezeken, és állítom, még csak félig sem sikerül megpakolni utasokkal egyiket sem. A vicc az, hogy Komárom u.azon a vonalon van, mint Győr, tehát bőven elég lenne egy vonatot indítani. De ők nem teszik. Nyilván a mi kényelmünket szolgálandó. Birkák. Én háborgok jó hangosan, vidéki lényem ezt megköveteli tőlem.

xoxo 2008.02.25. 22:51:50

há bameg, erre mit monnjak ...Kevés az út de járni kell Kevés a fény de látni kell Kevés a hang de szólni kell Kevés a perc de várni kell Kevés a szent de hinni kell Kevés a könny de sírni kell Kevés a cél de menni kell Kevés a sok... az is meg akinél? mert én a negyedét sem.

zazu 2008.02.26. 00:12:06

Na, mondjuk azért a vasút a logisztikában nem elhanyagolható(lenne), persze nem ezekkel a múzeális járgányokkal....

lissza 2008.02.26. 08:15:47

Szeretek vonatozni, ha IC-ről van szó. Azaz két nagyváros közt közlekedem. Kényelmes, gyors. Ha azonban egy kisebb helységbe szeretnék eljutni, inkább a buszt választom. Miért is?! Gondolom, utazott már mindenki másodosztályú vagonokban egy bokros vonaton (minden bokorban megáll). Büdös, koszos, hányingerkeltő. A busz azért ennél kultúráltabb tud lenni (sajnos, nem mindig). És egy érdekesség a múlt őszről: Összehasonlításként a busz- és a vonatjegy ára A és B helység közt (kicsit más útvonalon, de közel ugyanannyi km-rel): buszjegy: 1500 Ft/fő Vonatjegy: 2500 Ft/fő A busz hátránya annyi, hogy nem lehet akármikor kimenni pisilni....

Dezzie 2008.02.26. 09:52:40

Nem a szárnyvonalakkal van baj. Meg lehetne tölteni őket utassal, ha jobb menetrendet írnának, és ha úgy lehetne számítani a vonatokra, mint máshol tőlünk nyugatabbra. Hogy üljön fel rá Béla bácsi, ha háromszor késett a munkából a héten, mert napsütés van, vagy jég van, vagy éppen a szellő fújdogál és ezért nem jön a vonat? A MÁV tele van közép és felsővezetőkkel, akikből egy kap mondjuk annyi fizut egy hónapban, mint száz bakter, és semmit nem csinál, csak valakinek a valakije, és évtizedek óta - és még évtizedekre - be van betonozva. Ajánlottak pénzt a MÁV-ért külföldiek, feltételük volt a vezetőség nagy részének kiszórása. Egy pillanat alatt meggondolták az eladást. A MÁV nálunk egy kényelmes állást ad bárkinek, akit ismernek és jót akarnak neki, dolgozni sem kell, és bárki politikus lehet a beszállítója, ha mondjuk takarítószert szállító céget alapít - állami pénzből fizetik ki neki, amit hoz, háromszoros áron, és ezt senki nem ellenőrzi, vagy nem törődik vele, közpénz... Sok ilyen MÁV-vezető félét ismerek a közszférában is (évfolyamtársam főnökének IQ-ja olyan 60-as és jóformán írni sem tud, de 3x annyit keres mint más 5 év egyetem után), de ha létszámleépítés van, nem őket fogják elküldeni, hanem a kicsi dolgozókat, akik szinte filléreket keresnek, de a tényleges munkát ők végzik. Nem hiába látszik az a folyamat, hogy a nemrég bekövetkezett hatalmas létszámleépítés után most rájöttek, igazából ezek a nímandok végezték a munkát, akiket elküldtek és most hirdetik meg az állásaikat ismét... A vasút kell. Környezetbarát a buszhoz képest, kényelmes, és - érdekes - szinte csak nálunk ENNYIRE veszteséges...

PsycloneJack 2008.02.26. 10:21:48

Zazu, az nem logisztika, hanem árutovábbítás. A vasúti áruszállítást a MÁV Cargo végzi, a MÁVot ugyanis szétszedték négy igazgatóságra, melyek különálló gazdasági egységek. Viszont ezekről felesleges lenne értekeznem, mert kurvára nem érdekel senkit, nemde? A vasúthoz is mindenki zsigerből ért, ahogy a politikához meg a focihoz.

agitator 2008.02.26. 14:39:20

Én nem adnék nekik 250 ropit az zicher. Nálunk mikor eladták a céget, senki sem állt le sztrájkolni, hogy adjanak abból a léből, ami befolyt az eladásból. Gyanítom már kibasztak volna minden sztrájkolót. A MÁV azért veszteséges, mert olyan mint a legtöbb állami cég/szervezet.Minden főnökre jut 1,5 beosztott, ami egy rémesen egészségtelen arány. Dolgoztam ilyen helyen, tudom miről beszélek. Szóval van egy ilyen cég, és nekik egyáltalán nem érdekük, hogy nyereségesek legyenek, miután a veszteséget van aki kompenzálja. A dolgozók szintén nem érdekeltek a profi munkavégzésben, mert senki sem nézi hogy mit és hogy csinálnak (ugye a cég baszomnagy), másrészt meg olyan feladatot látnak el, amiről tudják, hogy ha leállnak, akkor az ország egy része beszopja. Szvsz amíg nincs valamilyen érdekeltségi rendszer kialakítva MÁV fronton, addig ez fog menni minden évben.

black moon 2008.02.26. 14:53:13

Én a múltkori sztrájknál akkor akadtam ki, amikor megtudtam, hogy egy mozdonyvezetők mekkora pénzt tesz zsebre havonta.

kohn 2008.02.26. 17:57:08

Baszki, a sikeres privatizációból nem az eladó munkavállalói szoktak prémiumot kapni hanem az eladott cég dolgozói. Ha a MÁV Cargo dolgozók kérnének jutalmat, azt érteném. De ez így akkora faszság, hogy ilyen még nem volt.

csillag 2008.02.27. 15:59:48

Énszerintem meg az állam menjen az anyjába, mert a Máv Cargo "tartotta el" a személyszállítást, persze azt adták el, jellemző, ami pénzt hoz azt adjuk el, ami veszteséges, maradjon meg nekünk. Ahelyett hogy azt mondták volna hogy ha az egyiket viszed, jár hozzá a másik is. A vidékes postjaidon én mint vidéki jókat röhögök, de azért azt te se gondolod komolyan hogy csak mert Bivalybasznádra és Bazujderelygenyre 12 ember utazik, állítsuk le a vonatokat oda, érdekes más országokban is vannak kis falvak, és van vonatközlekedés is, érdekes ott nem veszteséges és működik, talán az államnak nem kellene ellopni mindent és akkor itt is hazamehetne Gizi néni vonattal Rákosszentborzasztóra. Azért sztrájkolnak mert nem tudnak megélni. Nekem is kellemetlen hogy nem mennek a vonatok, mert vidéki vagyok, de sztrájkoljanak mert ezekkel a buzikkal akik ezt az országot vezetik (függetlenül melyik párthoz tartoznak), csak így lehet "beszélni". Jah, néha elveszítem a humorézékem :/

dreamdancer 2008.02.28. 00:05:08

1. A MÁV Cargo sem tudta eltartani a MÁVOT. 2. Azt mi, mindannyian tartjuk el, adóból. 3. Igen, amiből nyereséget lehet csinálni, az a privát szférára tartozik. az állam ne "vállalkozzon" 4. A szárnyvonalak brutálisan vesztességesek, az, hogy Mari néni vonattal és ne busszal menjen haza, irtóztató pénzbe kerül. Nem értem, miért kellene nekem finanszírozni ezt. Én se kérem tőle, hogy a 76-os troli vonalán fizessen nekem egy buszjáratot is.

csillag 2008.02.28. 21:46:30

Mondjuk sok vidékinek meg az bassza a csőrét hogy a pénze a főváros korszerűsítésére és javítására megy, pl egy Szegedi pont leszarja a négyesmetrót pl, és mégis az ő adójából (is) építik. Tehát mindenki fizet mindenért, nem csak a fővárosiak élnek ebben az országban,(attól függetlenül hogy kedvelem Budapestet) de minthogy ez már a témától mintha elkanyarodott volna, inkább hagyjuk,tékitízi, ígyis úgyis csórón halunk meg :D

csillag 2008.02.28. 21:47:08

szegedi kisbetűvel,naná

dreamdancer 2008.02.29. 00:39:21

a Budapest és környéke által GDP kb. megfelel az uniós átlagnak. szerinted valóban a szegediek finanszírozzák a négyes metrót...? (megjegyzem, annak a gazdaságossága is vitatható. de nem ordítóan nyilvánvaló, mint a vasúti szárnyvonalaké.)

gebra 2008.03.04. 14:05:32

MS! ez a győr-komáromos dolog nem teljesen igaz. a győrbe menő vonatok nagy része gyors vonat, mely komárimig nem áll meg mindenhol. míg a komáromba menő vonatok személyvonatok, amelyek jóval több helyen állnak meg. addig valóban 20 percenként megy vonatod, ha bicskére, tatára, tatabányára, komáromba mész, án ha mondjuk száron, herceghalom akarsz leszállni, ez korántsem igaz... ettől függetlenül én sem támogatom ezt a politikai színezetű sztrájkot. fura mód, elég sok fotón, felvételen látni együtt a gaskó-orbán párost.
süti beállítások módosítása