HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • Mohai Viktor: Igen-igen. Visszavárunk :) (2025.02.07. 08:23) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

2007.08.28. 13:33 dreamdancer

Ismét Magdi nénitől értesültem a legújabb(?) megszorító intézkedésekről, például a tanárok (mint valamelyik lánya) a korlátlan 50%-os MÁV-kedvezmény helyett már csak 12 útra kapnak ilyesmit, és így csak kéthavonta tud olcsóbban feljönni Pestre soppingolni. Most se kezdtem el a MÁV személyszállító ággazatának hatalmas deficitjéről mesélni, meg hogy miért pont a tanároknak járna alanyi jogoon az 50%, mikor a mekis alkalmazottak se gazdagabbak, fura módon szégyenteljesen demagógnak éreztem volna ezt egy olyan asszonynak fejtegetni, aki aktuálisan a követ mossa nálam.

Baromira nem irigylem a politikusokot, amikor tök egyértelmű, szükséges és logikus lépéseket kell olyanoknak megmagyarázni, akik semmit se értenek belőle azon kívül, hogy kevesebb lesz a pénzük. Inkább diktátor lennék, mint miniszterelnök. De persze ha a jótündér szabad választást hagyna a három kívánság terén1, nem lennék egyik se. Gyenge a gyomrom, az van.

1 Asszem az első kívánság az egészségre vonatkozna, a második a lottóötösre, ezek után harmadikra már legfeljebb annyi jutna eszembe, hogy akkor most pucsíts be bébi... 

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr206000079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lam 2007.08.28. 13:47:34

Én tanár vagyok (vmi olyasmi), és következetesen nem rinyálok most, tekintetbe véve, h már azt sem értettem, ugyan miért 'járna' hallgatóknak 67.5% csak azért, mert hallgatók. Vagy ingyen diploma, csak azért, mert épp egyetemre szeretne vki járni. És nem kezdem azt sem, h nade így meg úgy a szolgáltatás minősége. Vonatozni akarsz, fizess, bazmeg, ha nem akarsz, menj kocsival. Ja de persze hallgató vagy, akkor ugye a benzin is 67.5%-on 'jár', nem?

miles 2007.08.28. 13:57:59

A diktátornak Brutus jár.... Na, iegn. Ezt itt felettem tényleg úőgy nevezik, hogy szintiszta demagógia. Bazmeg.

Lam 2007.08.28. 14:00:38

mert mért is. bazmeg.

Mikkamakka 2007.08.28. 14:17:20

a kívánság az kívánság! egyébként a kutya ott van elásva, hogy egy tanárnak nem ugyanannyit kéne keresni, mint egy mekis krumplisütögetőnek. én értékelem az utóbbinak a munkáját is, de azért a tanáron sokkal-sokkal több múlik. nagy tudásúnak, empatikusnak, jó nevelőnek, stb. kell lennie. és (nagy szavak) a társadalmunk jövője múlik rajtuk. én nem vagyok tanár, semmi közöm hozzá, gyerekem sincs, de ezt így gondolom. az orvosokról is lehetne szólni pár szót ugyanígy, hisz rajtuk meg a tanárokon múlik életünk és társadalmunk sok lényeges dolga. szóval a fizetésüket kapásból 4szerezni kéne (saccra), és akkor talán nyugodtabban kifizetnék a vonatjegy árát ők is úgy mint én, ha vasutazom.

Panka 2007.08.28. 14:26:34

akkor én is szeretnék kérdezni valamit,a politikusok milyen okból kifolyólag kapnak utazási kedvezményt,meg a többit?

Panka 2007.08.28. 14:28:32

és nekik még csak nem is annyi a fizetésük,mint a tanároknak,meg a mekis dolgozóknak.

Gabi 2007.08.28. 14:57:51

Úgy látom Dream mostanság belecsapsz a közepébe a bejegyzésekkel:) De ezért szeretem olvasni a blogodat, szívemből beszélsz.

Zsani 2007.08.28. 15:10:47

Nem csak a tanárokra vonatkozik ez a megszorítás, hanem a közalkalmazottakra általában. Az oka pedig szerintem egyszerűen az, hogy ne használják ezt a kedvezményt munkába járásra, hiszen a munkába járás költségének nagy részét kifizeti a munkáltató, tehát ezt a pénzt nem igazán a közalkalmazott zsebéből veszik ki. 12 alkalom meg azért nem olyan rossz, ráadásul asszem az oda-vissza egynek számít.

Picike 2007.08.28. 15:47:23

2 diplomás pedagógus vagyok és 75 ezer forintot utalnak havonta a számlámra. Lehet, hogy egy mekis többet keres. Na de nem sírok, szerintem bőven jó az a 12 alkalom is. Amúgy tényleg jól feldobod a labdát mostanában témaügyileg.

m.a.é.t. menyét 2007.08.28. 15:56:49

A tanároknak amolyan szoc. cafeteria képpen járt az utazási kedvezmény. Így lett értelme a kedvezményes múzeumbelépőnek, mintegy mellesleg. Megfizetve meg nincsenek. A 12alkalmas megoldás szerintem is korrekt. A diák kedvezmény ideológiai háttere meg valami olyasmi lehetett, hogy el tudjanak menni nyári és egyéb táborokba, megismerjék az országot, rájöjjenek, hogy mondjuk a Tiszánál is fantasztikus helyek vannak, nem kell feltétlen külföldre utazni, illetőleg legalább az ország nagyvárosait lássák egyszer. Tudom Dream, az már vidék :)

Mikkamakka 2007.08.28. 16:13:17

hát a Tiszát azt jól felfedezték a kedves diákok... ahol 25 éve még csodálatosat lehetett vadkempingezni, ott ma a folyóparton: kemping, kocsma, diszkó, ... visszatérve a tanárok fizetésére: nem az utazási kedvezménnyel kéne a szemüket kiszúrni, hanem hogy legyen olyan fizetésük, havi 3-4-500eFt, vagy több, amiből nyugodtan meg bírják fizetni a teljes árú jegyet. persze az is igaz, hogy kissé kontraszelektálódott a szakma (nem az itt jelenlévőkre gondolok :) ). nekem volt pár tanárom az iskolaévek alatt, akit nagyon becsültem, és sok, aki szart sem értett a tudományhoz meg a tanításhoz. én nem értek hozzá, de azt hiszem, nem kéne minden faluba suli, járjanak be a gyerekek központokba, iskolabuszokkal. ott viszont legyenek profi szemléltető eszközök stb, és olyan tanárok, akik úgy fel vannak készülve, és annyira értenek a gyerekekhez meg a tanításhoz, hogy fönt tudják tartani az érdeklődést a tananyag iránt, stb. ez nagyon nehéz, komoly hivatás. és egy ilyen tanár ha kezdő, akkor keressen 250-300eFt-ot, ha meg már egy pár éve csinálja, akkor még többet.

becherpig 2007.08.28. 16:30:06

dream, gondold at a sorrendet...

dreamdancer 2007.08.28. 16:31:55

Panka, szvsz a képviselőknek se járjon, vagy csak nagyon korlátozottan (pl. egy szolnokinak csak Szolnok-Bp. viszonylatban, és akkor már ne kapjon se benzin, se szálláspénzt) de persze minden szentnek...

sway 2007.08.28. 16:38:36

a hallgatóknak véleményem szerint azért járt a kedvezmény, mivel (alapjáraton) nem alkalmazottak, ergo nincs önálló keresetük amiből kicsengethetik a teljes árú jegyet. most az pl. olyanokra gondolok, akik másik városban járnak egyetemre.

bb 2007.08.28. 16:55:46

egyetértek. én is tanár vagyok,több diplomával. követelek ingyen kocsit,ingyen benzint!! mer' az jár. ja,nem is beszélve az ingyen cipőkről!

ditta 2007.08.28. 17:10:26

ha jól tudom, a tanárok kapnak ruhapénzt is.... hamár ingyencipő... és ingyen benzin - éves bkv bérletet is kapnak... persze lehet, ezt is rosszul tudom, lehet, hogy csak néhány kerületben járnak ezek a pluszok...

zsani 2007.08.28. 17:33:27

Ditta, ezek adható, de nem kötelező juttatások. Én pl nem kaptam semmi ilyesmit.

bb 2007.08.28. 18:02:47

én sem kaptam semmit:( ill.14e forintot könyvre,bár ennél a Rubicon előfizetés is többe kerül. mondjuk itt a Dél-Alföldön jól jönne egy bkv bérlet:)

joe 2007.08.28. 18:46:53

A tanárok kedvét szegik ezzel a komoly rendelettel , de komolyabb pénzt nem spórolnak meg , néhány lehetetlen helyzetben lévő tanáron csattan az ostor , akik a világ végén kaptak helyet ,és néha féláron haza utazhattak a szüleikhez ,

Lam 2007.08.28. 18:58:48

1. Oda-vissza külön útnak számít a 12-ből (most néztem meg az enyémet). 2. Az 50%-os kedvezményt nem lehetett munkábajárásra használni (legalábbis nálunk), munkábajárás címén csak teljesárú jegyet fizetett ki az intézmény. 3. Ezen az alapon a hallgatók kedvezményes autót, lakást, mindent is kaphatnak, hiszen nincs saját keresetük. Ha másik városban jelentkezel egyetemre, ezt akkor tedd, ha oda el is tudsz menni. Mer az jár, h jelentkezhetsz bárhová, az már kra nem az állam dolga, és nem a te 'jogod', h téged oda kedvezményesen el is vigyen.

gyermekember 2007.08.28. 19:14:03

Még az utazási kedvezményekhez: magyar-történelem szakon 4.2-es átlagért kitanultam a belem és kifolyt a szemem a sok olvasástól. Öszöndíj: havonta 1000 magyar forint. Minden héten utazom 60 kilómétert oda és vissza (450 ft/egy út féláron). Igazad van, Dream, ne legyenek kedvezmények. De akkor ne egy szaros ezrest kapjak ilyen átlagért!

miles 2007.08.28. 19:24:45

Miért is demagógia, Lam? A többiek kifejtették külömböző aspektusokban, igaz, csak a felszint kapargatva. Mindenki tudja, aki legalább középsulis szinten tanult gazdaságtant, hogy a liberális gazdazság, mint olyan, nemlétezik. Legalábbis nem a fejlett gazdaságokban, mert nem versenyképes. Ez jelentené azt, hogy nem kapsz semmilyen juttatást sem, csak a béredet, de igaz, nemfizetsz adót sem. Ennek a közelitőleges formája az,a mit vadkapitalizmusnak hivnak, és a világgazdasági válság egyik fő oka.... Persze, nem kapsz kedvezményt. A diák sem. Meg a politikus, közalkalmazott, mozgássérült, nagycsaládos.... Rendben. Adót sem kell fizetni, mert akkor hol az igazságosság. OKsa. De akkor fizess, ha kilépsz az útra, útdijat. Fizess a közvilágotás után, persze, hogy igazságos legyen, akkor nem ám általányban, hanem minden alkalommal, ha este mész haza. A vak ne fizessen, mert az nem igazságos. Nemhasználja. Viszont, ha van három gyereked, akkor azok után is. A buszra fizess az alapján, hogy hányan utaztok. Ha magad ülsz rajta, téritsd az összköltséget, sofőr bérét, kisegitőkét, takaritókét, ha huszan ültök rajta, akkor a huszadát. Igy igazságos, nem? Mindenki fizessen tandijat. Full! Hja, nincs miből? Kitérdekel, miért fizessenek mások, igaz? Vegyél fel kölcsönt, terheld rá apád házát, de ne kapj kedvezményt, mert miér pont Te... A hadseregnél, gondolom, majd szólnak, hogy nemártana venned három doboz 7,62-es lőszert a gépkarabélyokba, és mivel a katona éhes is, küldj be két kiló krumplit. Ha gyereked van, akkor ő utána is... Mert igy igazságos! Persze, nyugdij sem járna, csak, ha spórolsz magadnak, és az orvosnál is mindent fizethatnél.... Ha nem tudsz..... Hulljon a férgese! Mert igy igazságos! És demagóg. Mert ez nem működik. Ehhez tényleg kellene keresned minimálbérszinten 3-400ezer Ft-t, és ebből egy fillér adót se! Ráadásul hol van az a cég, aki ezt ki is tudná fizetni alkalmazottaknak? Állam nem fizetne a közalkalmazottainak, hisz nincs miből.... A kedvezmények arra vannak, hogy bizonyos rétegeket megtámogassanak úgy, hogy azt ne kelljen kifizetni nekik bér szinten. Mint pl. az utazási csekk. Ráadásul, mivel nem kápé, ki sem viheted az országból, hogy elköltsd külföldön.... Azzal egyetértek, hogy a kedvezmények rendszere nem jó. Összevissza foltozott, régi komcsi rendszer, ami húsz éve még működött valahogy, de mára már régen rossz! Az is jogos, hogy egy tanár többet keressen. Ha nincs rá direkt pénz, legyen több támogatás, forintositható formában, minedgy, csak megérje tanitani. Is. Meg tanulni is... meg adót fizetni, meg rendőrséget fenntartani... De az nem megy úgy, hogy én nem kapok, más se kapjon.

Lam 2007.08.28. 19:33:41

Én nem tanultam semmilyen szinten gazdaságtant, viszont fizetek adót, és fizettem tandíjat is annak idején, és kra nem értem még így se, h ugyan miért kellene a MÁVnak pl. _mindenkit_ támogatni, aki mondjuk hallgató v képviselő v közalkalmazott v katona v ilyen-olyan. ÉS kra nem értem, hogy következik abból, h a kedvezményre nem automatikusan jogosult mindenki, csak mert egyetemre akar menni, h senki se fizessen adót. Fizetünk a közvilágítás után, bmeg, az általam eddig befizetett tb-ből másokat jóval többet láttak el, mint engem, az ilyen útalap-benzin-biztosítás-sofőr bére stb. meg a jegy árába be van építve. Senki se mondta, h 'igazságosságról' beszélünk (nem az Államban vagyunk), arról beszélünk, h vajon mitől érzi mindenki úgy, a hallgatónak/tanárnak/kitudjakiafasznak automatikusan 'jár' egy csomó minden.

zarek 2007.08.28. 19:35:59

a tanárok munkaadója az állam. az állam valamilyen mértékben megfizeti a pedagógusok munkáját. mondjuk, hogy annyira, amennyire tudja. mondjuk. ezen felül juttatásokat ad. annyit, amennyit. most épp az utazási kedvezmény egy részével kevesebbet. megteheti, mert miért ne. az adófizetők zsebéből megy ugyebár. az meg csúnya dolog, nem vitatom. viszont ezek azok a pluszok, amiért egy tanár elmegy tanítani, ha elmegy. meg persze a nyári-őszi-téli-tavaszi szünidő. ha ezeket lassan leépítik, akkor egyre kevesebb vonzerő marad a tanításban, és az pedig még erősebb kontraszelekcióhoz vezet, több rossz tanárhoz az iskolában, majd ezzel párhuzamosan több hülyéhez az utcákon. tisztelet persze a kivételnek, akik nem feltétlenül akarnak megélni a fizetésükből, és elhivatottságból tanítanak. de ezek már nem piaci szempontok, márpedig te piacpárti vagy. mi itten a megoldás, kérdem én.

miles 2007.08.28. 19:52:56

Nem az igazságosságról van szó? Hm. Akkor? Irigység? Miért kap valaki valamit? Nem azért fizetsz adót, meg tb-t, mert kedved van hozzá, bazmeg, hanem, mert muszáj! Azt irtad, a tb-dből másokat látnak el... reklamálsz, amit valószinűleg nem tennél, ha neadjisten, korházba kerülnél, vagy komoly betegséged lenne. Persze, hogy nem az igazságosságról van szó, hanem az ország gazdaságáról, ahol minden mindennel összefügg. A MáV meg nem lenne veszteséges, ha mindent fizetnél... Aztmondod, nem kell támogatás, csk nagyobb fizetés... Az miból? Ha állami alkalmazott vagy, akkor nemárt ha tudod, a te fizetésed eleve az államtól van, ami mások adója, azoké, akik nem állami költségvetésből kapják a fizetésüket, és úgy fizetnek adót....Tb-t.... Egyébként, amit a támogatási rendszerről irt véleményem illeti, nem irom le mégegyszer. Olvasd el.

miles 2007.08.28. 19:54:02

Igy van, zarek!

eztnema 2007.08.28. 22:11:37

dd a gyomrod? nem jogász vagy?:D

dreamdancer 2007.08.28. 22:36:56

tagadom!

dreamdancer 2007.08.28. 22:49:00

1. Nyilván normális bér- és ösztöndíjrendszer kell, de ami a tanulást illeti, az egyfajta befektetés - azért tesznek bele a hallgatók energiát és pénzt, hogy később jobban éljenek, mintha tanulatlanok lennének 2. Épp ezért a diákoknak és a szüleiknek kell a legtöbbet vállalniuk, merthogy a dologból elsősorban és közvetlenül ők profitálnak majd 3. Semmilyen "általános" támogatás nem jó - az kapjon, aki rászorul. Nem általában - mert ugye minden tanár, diák, nyugdíjas - hanem konkrétan, támogassák a munkába járást, oké, de ne azt, hogy X. szülei messze laknak vagy szeret kirándulni. 4. A MÁV-kedvezménnyel az állam csak egyik zsebéből pakolja a pénzt a másikba. Ad kedvezményt, de a MÁV deficitjét neki(künk) kell fedezni. Adó és tb-mentesen adja, de a tb hiányát szintén neki kell fedeznie. Értelmetlen ostobaság, egy csődbe ment rendszer hazug hagyatéka.

dreamdancer 2007.08.28. 22:57:14

Miles, amit leírtál a "liberális" gazdaságról, az valami egészen más. De a cél az, hogy az állam a lehető legkevésbé és tényleg csak a legszükségesebb esetben avatkozzon be. Mert az állam alapból szarul csinál mindent, rossz hatásfokkal, sok lenyúlással, pazarlóan. Igen, szükség van rá, kell rendvédelem, bíróság, közoktatás meg minderre adók, de kösz, nem kell állami cipőbolt meg gyár, ebben márt volt részünk. Nem lehet egész foglalkozási ágakat "támogatni", főleg ilyen ostoba módon. Ne a diákot támogassuk, hanem a legszegényebb és/vagy legtehetségesebb diákokat. És a többi.

pamparampamm 2007.08.28. 23:51:05

A diákoknak azon az alapon juttat az állam kedvezményt az iskola és a lakóhely között, (és NEM a MÁV, az állam téríti a MÁV-nak), hogy egyrészt 18 éves korig kötelező részt venni a közoktatásban, de ugye a suli nem helyben van, most már sokszor az általános sem, nemhogy a középisk. Ha teszem azt, a lakóhelytől az iskola 15 km buszozással érhető el, az a volán díjszabása szerint egy útra 250, napi 500, havi 10000 forinttal terheli a szülők pénztárcáját, mindez csak azért, hogy a gyerek eljusson az iskolába, ahová amúgy kötelező járnia, ha nem megy, akkor a szülőt büntetik. Most már, ha jól tudom, pénzzel is. Ez, a lakóhely és iskola közti 67,5-ös kedvezménnyel is 3250 forint gyerekenként, és nem is mindenhol van 15 km-re a középiskola... A felsőfokú oktatásban részt vevőknek persze már nem kötelező iskolába járni, de az államnak több szempontból érdeke, hogy a 18-23 év közöttiek felsőoktatásban akarjanak részt venni, egyrészt szellemi tőke, amivel majd pénzt keresnek és adóznak, méghozzá többet mint a mekis meg a gyári munkás, másrészt, ha minden 18 éves el akarna menni dolgozni, akkor elég nagy munkanélküli tömeggel kéne szembenézni az államnak, akiknek viszont munkahelyek kellenének, amit nem termel ki az állam. Harmadrészt pedig a gazdaság különböző területein is szakemberek kellenek, akiket a felsőoktatásban képeznek, ezért szól bele az állam, hol mennyi hely legyen, mindenki tudja, hogy ezzel is foglalkozik jó pár ember az országban, hogy megjósolják, melyik szektorban hány és milyen szakemberre lesz szükség 5-10-15-20-25 év múlva. Különösen, hogy aki egyetemre vagy főiskolára jár nappalin, az addig nem keres pénzt, nem fizet nyugdíjelőtakarékosságit, nem tud még magának sem előre takarékoskodni, megalapozni az életét, viszont továbbra is teher a családjának, az eltartóinak. A tanárokról most nem írok semmit inkább, mert elkezdtem, túl hosszú lett, majd egyszer posztolok a témában inkább.

pamparampamm 2007.08.28. 23:58:43

Szvsz, a tanárok fizetése alapján tkp szociális alapon is járhatna akár az utazási kedvezmény, de igazából itt tényleg arról van szó, hogy a közalkalmazottak (nem csak a tanárok) egyéb juttatásainak részét képezi a kedvezmény. Persze emellett a 12 alkalmas pecsételős dili még mindig szemkiszúrás. (Ja, és jún 30 előtt a volánbuszra nem járt semmiféle kedvezmény, csak a MÁV-ra, belföldre, ez utóbbi is csak MÁV közalkalmazotti igazolványra, amit pénzért lehetett kiváltani, valami 1500 forintért évente, igaz, onnantól már akárhányszor lehetett utazni vele vonattal és megkaptad a 50%-ot, ha felmutattad... Most ehelyett van a 12 retúrra szóló kedvezmény Volán/MÁV-on.)

gargoyle 2007.08.29. 00:02:11

aki birja fizetni az lehet hulye hadd tanuljon sok penzbol. aki okosabb de keves penze van az kapjon hitelt es bizonyos szint alatt segelyt. de ne MINDENKI kapjon segelyt, egyaltalan nem ugyanaz amikor valaki 9 evig jarja az IBS kommunikacio es elalelas szakat mint amikor valaki megszerzi a matek-fizika tanari diplomajat 5 ev alatt majd elmegy tanitani. itt van a macska elhantolva (csak szeretned dream .) ezt nem veszitek figyelembe sose. elo lehet adni a reszleteket a meghato tortenetek fellabu gyermekekrol gyujtemenybol, mindig vannak emberek akikkel kulonosen elbant az elet/tarsadalom. erre nem az a megoldas hogy mindenkinek penzt osztunk. amugy miles jelzem, jobban beletrafaltal a _jelenlegi_ rendszerbe mint gondolnad (: momentan magyarorszagon tobb mint 80%os az elvonas (szjatol tb jarulekon at stb) ami azt jelenti hogy ha nem fizetne semmilyen adot, akkor a 75kbol elo tanar valojaban 375k-t keresne (: tulajdonkepp amit felvazoltal veszforgatokonyv most is igy van csak a tanar helyett a naccsagos miniszterium donti el mire is akarja kolteni a penzt.

gargoyle 2007.08.29. 00:04:20

pamparampamm: es a nem kozalkalmazottaknak miert nem jar utazasi kedvezmeny, ruhapenz, tobb szabi, 15. havi fizetes es egyeb bizbasz? (: fegyveres testuleteknel/orvosoknal pl meg ertem a kedvezmenyeket, naluk sok az extra szopas, de azert ritka az hogy egy magyar-orosz szakos tanart atvezenyeljenek kiskunmajsara azonnali hatallyal, vagy hogy 48 oras ugyeletet kell hogy tartson a gimiben.

pamparampamm 2007.08.29. 00:58:16

Két dolog: A közalkalmazottak munkáltatója lényegében az állam, az államkasszából megy a fizetés. Azok a kedvezmények, amelyeket a közalkalmazottak kapnak, és amit mind állami térítéssel finanszíroznak, vö. utazási kedvezmény, gyakorlatilag egyéb (természetbeni) juttatás az állam részéről. A helyi jogtudor nálam is jobban tudja nyilván, hogy a munkáltató a fizetést adhatja kápé, és bizonyos meghatározott arányban a természetbeni juttatásként, ami után másképp is adózik. Ugyanígy adhat más munkáltató is juttatásként sodexho ruházati utalványt. Nagyon sok helyen adnak is: bérletet, étkezési utalványt, céges mobilt, céges autót, benzinpénzzel, stb... Közeli ismerős tanár az elmúlt év során pontosan 12500 forint "ruhapénzt" kapott karácsonyi és pedagógusnapi jutalomként, nem alap juttatásként, és mindezt sodexho utalvány formájában. További juttatásként ugyenekkor kapott még 6250 forintnyi sodexho utalványt műszaki cikkekre, 6750 forintyni "egyéb" tetszőlegesen felhasználható sodexho utalványt, és kb. 10000 forintnyi tescos élelmiszerutalványt, extra jutalomként pedig további 20000 forintot kápé. Emellett az éves fizetése havi átlagban netto 97.000 forint, ha a jutalmakat is beleszámolom és leosztom 12 hónapra, akkor az éves összes jövedelme 1.222.500, havi átlagban 101.875. És kap 1000 forint (!!!) ápisz térítést évente, amit nem juttatásnak számolok, mert a munkahelyen hiányzó eszközöket vásárol belőle, krétát, neadjisten színeset, papírt a nyomtatóba, és el is fogyott az az ezres. Bérletet nem kap. Nem kapott egyszer sem 13,14 vagy 15-ik havi fizetést. Ugyanezen közeli ismerős tanár kiszámolta, hogy az elmúlt egy naptári évben a 12 legdrágább utazása teljes áron 41410 forintba került volna, vagyis az 50 %-os kedvezménnyel erre a 12 útra 20705 forint kedvezményhez jutott, mivel fiatal, aki nem rest nyáron a barátaival leutazni pár napra vidékre, vagy hétvégén kirándulni a Börzsönyben. Ha ezt az „extra jövedelmet” hozzáadod az éves jövedelméhez, kiderül, hogy annyit ér pontosan, mintha nettó 1725 forinttal megtoldották volna a fizetését havonta, így az átlagos havi jövedelme 103.600 forint lenne. Éves szinten amúgy a kisebb kirándulásokat számolva biztos utazik még kb. 10x, amire nem kap kedvezményt már, és ha a hétvégi kiránduló távot nézem (a 12 legdrágábból már 7 ilyen volt), akkor ez kb. még 20ezerrel húzza a pénztárcáját összvissz, kedvezmény nélkül persze. Ha minden útjára kapna kedvezményt, akkor 21 helyett 31E-be kerülne a kedvezmény az államnak, ami egy tanárnak az ő fizetése mellett igenis számít. Ez a 12 utas marhaság csak parasztvakításnak jó, mert annyira méltánytalan, szemkiszúrás, és kész. Persze a tanárok meg örülnek, hogy ha egy évben egyszer elutaznak valahova, teszem azt a Balatonra (200 km), akkor 6000 forint helyett, csak 3000-et fizet oda-vissza, sőt még annak is örülnek, ha Esztergomba mennek, és retűr 1800 helyett csak 900-at fizetnek. A kedvezmény amúgy belföldre szól csak, a MÁV belföldi tarifái között a legnagyobb az 500 km-nél több című kategória, messzebb nem is igen lehet menni belföldön, ha évente tehát 12x elmegy 500 km-re retúrba, feltételezve, hogy egy Sopronban dolgozó záhonyi származású ember (552 km az elvira szerint) és havonta hazalátogat, akkor jelen árak szerint összesen 66E kedvezményt kaszálhat, ugyanennyit kifizet, de nyilván nem az összes tanár záhonyi, aki Sopronban tanít. Ez amúgy havi 5500 forint extra juttatásnak felel meg. Reálisan ez a 12 alkalmas 50% max. 40E forintba kerül fejenként az államnak, azok után a közalkalmazottak után, akik pölö Budapesten élnek és dolgoznak, de közeli hozzátartóuóikat látogatják havonta az ország valamelyik végén. (pl. Bp-Zalaegerszeg 240 km, Bp-Pécs 130 km, Bp-Debrecen 220 km, ezek 50% kedvezménnyel retúr 3230 forintba vannak vonattal, volánnal kicsit több, Bp-Nyíregyháza 270 km, ami retúr 3640 forint a kedvezménnyel.) Ez az a plusz juttatás, amit a közalkalmazottak kapnak az államtól. Max. 40ezer forint egy évben. Mellesleg gyanítom, hogy egyes versenyképes fizetéssel rendelkező közalkalmazottak is igénybe veszik az utazási kedvezményt. Na ez az, ami megint rossz. A tanároknak akár az összes utazásra adhatnának emellett a fizetés mellett, míg aki közalkalmazottként is jól keres, van ilyen... annak ne adjon az állam még extra juttatást.

pamparampamm 2007.08.29. 01:15:53

Azért kérdezz meg egy tanárt egy "csupán" 6 órás munkanap után, amikor fél nyolcra bemegy az óráira felkészülten, 6 órán keresztül negyed órás szünetekkel tartkítva próbál beleverni némi tudást a fejekbe, akik hevesen ellenállnak, fegyelmezetlenek, szemtelenek és randalíroznak, eszük ágában sincs tanulni és kamaszdühüket a tanáron vezetik le, miközben kvázi ingyen bébiszittelés alatt vannak harmincadmagukkal a suliban, ahová a szülő is azzal adja be, hogy talán majd az iskola meg a tanárok majd megnevelik, és fegyelemre, szófogadásra és valami használhatóra is megtanítják, és mikor du. 5-kor már talán befejezte az adminisztrációt és a fele dolgozatot ki is javította és a következő nap óráira még fel sem készült, talán már haza is indulhat, pedig fél nyolcra ment be, és egész nap más neveletlen kölkeivel nyűglődött, akiknek a szülei áthárítják a nevelés felelősségét az iskolára, valamint azt is, hogy hát a gyerek majd megtanul valamit ott, amivel kezdhet majd valamit az életben, miközben a szülőnek vagy kedve, vagy ereje nincs a szerencsétlen kölyökkel foglalkozni, de ha a gyerek nem tanul és magatartásproblémái vannak, mert a szülei nem foglalkoznak vele, akkor a tanár meg az iskola lesz a hibás, és mindezt a tanár teszi szar fizetésért, gyakorlatilag hivatástudatból, na akkor kérdezd meg, hogy nem tartja-e ezt extra szopásnak. Meg a férjét/feleségét, hogy amikor hazaér a saját kölkére már nincs ereje, és 15 év múlva idegroncs. (Nem vicc, minden iskolában van legalább egy tanár, aki pszichiátriai kezelés alatt áll, gyógyszert szed, vagy volt már pár hetet pszichiátriai osztályon.) Ma két dolog miatt marad tanári pályán valaki szerintem kis hazánkban: hivatástudatból, nyilván ez a kevesebb sajnos, vagy azért, mert nem talál mást. Azok a jó tanárok, akik el tudják képzelni más területen az életüket, elmennek. Miért nem találsz jó nyelvtanárt az iskolákban? Mind magántanítanak, vagy privát nyelviskolába mentek. Más szakos tanárok is elég szép spetrumon dolgoznak, pszichológiai és pedagógusi előképzettségük egy csomó helyen jól jön, olyan helyeken, ahol egy csapatot kell irányítani, van akiből HR-es lesz, meg átképződnek mindenfélének, csak ne kelljen közdeni egy neveletlen gyerekhordával szar fizetésért. Na ennyit a tanárokról.

dreamdancer 2007.08.29. 01:22:30

de baszics, ez a nemnormál, kajajegy meg ruhautalvány, természetbeni juttatások, tiszta középkor! kukába az összes szarral, emeljék me velük a fizetést és kész! ilyen alapon havi kiló cukrot meg lisztet is adhatnának... nem védeni kéne ezeket, hanem eltörölni, az összeset

pamparampamm 2007.08.29. 01:40:23

Persze az egész hülyeség, úgy ahogy van. Versenyképes fizetés kellene pl. Tanárnak, orvosnak, stb... A felsőoktatás hallgatói témája meg egyáltalán nem olyan egyszerű, hogy aki akar és van pénze, fizesse, akinek meg nincs, de tehetséges, azt támogassák, és egyáltalán ne legyen ingyenes, és a hallgatóknak ne járjon semmilyen kedvezmény, utazásra, egészségbiztosításra, stb... Mivel az államnak érdeke egy erős szellemi tőkével rendelkező réteg kitermelése is, ebből nem csak a leendő diplomás, de az állam is profitál, és amint korábban írtam, az ingyenes oktatás mellett is hozott áldozatot a diák és a családja: addig nem dolgozik, továbbra is a szülei tartják el, nem tud félretenni, minimum 5 évvel kitolódik, hogy megalapozza az egzisztenciáját, nem számítanak ezek az évek már a nyugdíjba sem (ez talán nem érdekes, de régebben ledolgozott éveknek számítottak ezek az évek is a nyugdíjszámításnál, bár ennek a mai egyetemistáknál már egyre kevesebb a jelentősége a nyugdíjrendszer átalakítása miatt.) Amúgy most már az ingyenesség is megszűnik, az e félévtől fizetendő térítésről: BME-s adatot tudok. A hallgatói normatíva 122E, ennyit kap az állam bácsitól az egyetem egy hallgató után egy félévre, vagyis 244E-t, legalábbis tavaly így volt, ez évtől pedig a hallgatók, akiket tavaly vagy idén vettek fel 105E-t fizetnek évente. Rászorultsági alapon lehet fizetési alasztást vagy részletfizetést kapni, a nagyon szegények biztos kapnak kedvezményt is, de ennek ellenére szerintem elég sok család van, akiknek ez a havi 10ezer többletkiadás azért elég megterhelő. Pl. sokan a szociális támogatás mellett, vagy mert annyira nem ítéltettek rossz anyagi helyzetűnek, hogy azt megkapják, ahelyett, kénytelenek voltak felvenni diákhitelt, nekik még ez a plusz kiadás nyilván sok.

pamparampamm 2007.08.29. 01:46:29

Dream: hát ez az, hülyeség az egész, szar ahogy van, tényleg egy rossz üstöt foldozgatnak, de lyukas lábosban odakozmál a kaja, csakhogy Azoknak, akik kapják a juttatást, ez is sokat számít. Persze eközben ők az elszenvedői is, mert kiszúrják havi 1725 forintnyi utazási kedvezménnyel a szemüket, hiába számít nekik ez a kevés is, ahelyett, hogy versenyképes fizetést kapnának. Mindeközben ráadásul azok, akik nem közalkalmazottként és nem hallgatóként nem kapnak utazási kedvezményt, őket támadják, hogy de mit nyígnak, hogy max. 12 alkalom, nem az összes, illetve hallgatók esetében már nem 67,5 hanem 50% kedvezmény csak, miért kapjanak egyáltalán.... Miközben meg a természetbeni juttatások rendszere virágzik nem csak a közalkalmazotti szférában, mert másképp adózik utána a munkáltató, jobban jár vele...

pamparampamm 2007.08.29. 01:50:45

És pont ezért nyugszik bele a juttatásokba mindenki, egyrészt örül, hogy legalább ez van, másrészt a munkáltató nem rest a dolgozó/közalkalmazott/tanár tudomására hozni, hogy nesze itt van 6300 forint sodexho ruhautalvány, meg 10000 tescos élelmiszerutalvány, persze, most fanyalogsz, hogy a tescoba kell zarándokolnod vele, meg a sodexhot sem vásárolhatod le akárhol, de ha pénzt adnánk helyette, akkor csak feleennyit tudmánk adni az adók miatt... És a tanár megy és befogja a száját és levásárolja, ahol tudja.

Viv 2007.08.29. 06:15:05

Félmillás fizetést a tanároknak? Na ne vicceljünk.

bb 2007.08.29. 07:53:40

Viv! mert amúgy mit bízol egy tanárra? CSAK a gyerekedet. egész napra. elvárásokkal,nevelési igényekkel,jó esetben bizalommal. én személy szerint 1-2 frusztrált,kielégítetlen,hisztis,gyermekgyűlölő kollégát páros lábbal vágnék ki a fiaim iskoláiból. meg a sajátomból is. ha mondjuk normális lenne a fizetés,nem pofázna bele mindenki olyan roppant hozzáértően a tanárok munkájába,nem lekezelő modorban beszélnének a szülők,akkor talán kevesebb lenne a TÉNYLEG hülye tanár. talán. de persze ez is csak egy feltételezés. szívesen kipróbálnám:)

nyúl 2007.08.29. 08:03:59

bruttó 100.000ért kell veszkődni velük, igenis 8 órában, mert már változott a törvény és bent kell lenni; a szünetekre kapunk munkát, amit nagy kegyesen végezhetünk otthon, nekem mindegyik napi 5-6 órás számítógépes melóval telt; a helyzet kétségbeejtő: tegnap mondtam fel a suliban, és ennyi elkeseredett embert ijesztő egy helyen látni, szánalmas volt a szavaikból sütő irigység, hogy én 29 évesen még fogok kelleni a munkaerőpiacon, de ők 49 évesen már nem, és maradniuk KELL, mert nem találnak jobbat. Személy szerint nem szeretném azt, hogy ha egyszer gyerekem lesz, ilyen motivációjú emberek tanítsák. Megdöbbentő az az utálat, ami süt a hozzászólásokból. 6 év után egyszerűen meguntam a lábtörlő szerepet, a tanárok "társadalmi presztizse" (fellengzősen hangzik, de van ilyen) a nullához konvergál, nem kell nekik szobor, isten ments, csak némi elsimerés, ha már diplomás végzettséggel gyerekeket próbálnak meg kicsit versenyképes(ebb) helyzetbe hozni ballagáskor. Amúgy a MÁV nyilván naaaagyon sokat nyer ezen a kedvezménykorlátozáson. A tanárok híresek arról, hogy nagy világjárók és keresztbe-kasul utazzák az országot. Szánalmas.

nyúl 2007.08.29. 08:12:02

igen, ez a mindenki ért hozzá rész volt a kedvencem: a szülő azzal, hogy kinyomja a világra a gyerekeket/belőtte a spermáját automatikusan nevelésre alkalmassá vált, úgyhogy mindig igaza volt, ugyanakkor az, aki fejlődésléletant meg tanulás pszichológiáját tanult évekig és 20 éve gyakorolja a szakmáját, az nem ért hozzá, hiszen nem az Ő GYEREKE. Fogadó órák után kínunkban azon viccelődtünk egymás között, hogy a kedves anyuka nyilván a pékhez is bemegy és szól, hogy ne egy, hanem két kanál sót tegyen a tésztába, a buszsofőrnek meg alternatív útvonalat tervez, mert úgy rövidebb lenne.

Panka 2007.08.29. 08:57:52

"Mivel az államnak érdeke egy erős szellemi tőkével rendelkező réteg kitermelése is," Nem nem érdeke,sokkal könyebben irányítható egy kevésbé erős szellemi tőkével megálldott csapat.

Mikkamakka 2007.08.29. 10:43:34

:) hát szép kis téma kerekedett itt. Viv, a félmillás fizetés szerinted is túl kevés lenne, ugye? Hisz rajtuk (a tanárokon) múlik a társadalom jövője, hogy a következő generáció mennyire lesz értelmes, erkölcsös, stb., sőt, még sok hülye szülővel is foglalkozniuk kell. gyermekember: ne panaszkodj, inkább örülj, hogy tanulhatsz. nem kötelező. egyébként magyar szakos létedre tudhatnád, hogy a kilométer nem hosszú ó. nyúl: azért az itt hozzászólók közt is vannak páran, akik átlátják a tanári szakma (inkább: hivatás) becsületét. az általad is említett alulmotivált pályatársaid mondjuk nem emelik a presztizst, de ebben nagyrészt a motivációs rendszer a ludas. és mégegyszer (ahogy Dream blogger is írta): nem kedvezményeket kellene adni, hanem rendes fizetést. diáktámogatások témájához: azt kell/lehet támogatni, aki szociálisan nehezebb helyzetben van, aki szegény családi háttérrel rendelkezik, de szeretne tanulni. aki tehetős, vagy legalábbis nincs leszakadva, azt nem kell támogatni, és aki nem szeret tanulni (nem jók az eredményei), azt sem. szerintem. (gargoyle jól mondja.) a részletes vitába (utazási kedvezmény, stb.) itt most nem mennék bele (nem akarok túl hosszút írni), pedig érdekes lenne. és végül: miles: ... nem, ebbe most mégsem kezdek bele. (dolgoznom is kell :-( )

pamparampamm 2007.08.29. 13:25:23

Viv, szerinted ne kapjanak a tanárok rendes fizetést? Az orvosnak akár 10 percnyi munkáján múlhat a gyereked élete, a tanár éveket nyíglődik vele, hogy valamit tudjon kezdeni magával. Az általános iskolában alapismereteket oktatnak, hogy el ne adjanak később. A szakmunkásban munkát kapsz, a szakközép egy csökevény, most már inog alatta, elvileg szakmát és a felsőfokú tanulmányokhoz alapot ad, a gimnáziumban emeltebb szintű széleskörű oktatást kapsz, a továbbtanulás előtt. Igazad van, semmi szükség arra, hogy ezeket a lépcsőket ne egy alulmotivált, alulfizetett, főállás mellett magántanítványokat, mellékállást, fordítói munkát, pizzafutárkodást végző ember alatt csinálja végig a gyereked, végülis mi múlik egy jó/rossz tanáron? De rendben van, mutasd az alternatívát. Képzeld el, hogy nem kötelező közoktatásban részt venni, és nincs is ilyen. Az iskolában viszont fizetni kell, hogy a gyerekedet tanítsák, ha van. Vagy taníttathatod otthon, de akkor fizess meg egy magántanárt a gyereked mellé. Mennyibe kerülne szerinted? Ha szakmát adnál a kezébe, akkor fizess az egyik helyi cégnek, hogy bevegyék gyakornoknak, ha egyetemre szeretnéd járatni, akkor fizesd ki a magántanárt, aki felkészíti a felvételire. Na? Meg tudod fizetni egy tanár napi bérét a gyereked mellé? Még annyit sem, mint amennyit most kapnak. Szerinted mennyi lenne a méltányos fizetés egy magántanárnak? Nem mellesleg: Budapesten is van magán üzemeltetésű elit iskola. Az oktatás idegennyelvű (angol/francia), kis csoportokban történik, tesi órán lovagolnak meg teniszeznek. A legolcsóbba milliós nagyságrend felett van a tandíj egy évre, pedig oda is 20-an járnak minimum egy osztályba. Persze az ilyen helyekre a felső tízezer gyerekei járnak, meg a diplomáciai kiküldetésben/egy külföldi vállalat helyi vezetőjének, itt levő külföldiek kölkei járnak.

pamparampamm 2007.08.29. 13:35:56

Panka: sajnos a diplomával nem adják a képességet, hogy a jelen eseményeiről is képes legyen az illető épeszűen gondolkodni és ne legyen irányítható meg birka... Az erős szellemi tőke alatt tehát nem ezt értem, hanem a magasfokú szakképzettséget. Gyógyszerész kell, orvos kell, tanár kell, mérnök kell. Persze hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy kell a kétkezi munkás is, aki leszedi a paradicsomot pl. meg a barackot.

miles 2007.08.29. 18:43:58

Dream, pár apróság: A MÁV jeggyel nem az egyik zsebéből teszi át a másikba, hanem az egyikből kiveszi, és a hiányt újra elosztja, és megfizetteti tkp veled, aki nem vagy állami alkalmazott.. Az állam, azzal, hogy nem pénzbeni juttatást ad, rengeteget megspórol. Épp ez a haszna az ilyen juttatási rendszernek. Egyrészt, nem azonnal kell kifizetnie, csak amikor a MÁV, ÁPISZ, akárki benyújtja a számlát, jobb esetben havi késésekkel. Másodszor, irányitottan költöd el, pl MÁV jegyre, amiigaz, hogy ő befizet 50percentet, de Te meg a sajátodból hozzádobsz még ötvenet. Tudom, nem sikk Viktorkára hivatkozni, de ő szokta a maga idejében mondogatni, hogy az a jó befektetés, ami 1Ft állami pénz bedobása után, 1 vagy több Ft magánpénzt hoz a rendszerbe. Ez trükközés állami szinten, amit lehet jól csinálni, meg lehet szarul, most főleg szarul csinálják, de ne mondd, hogy nemérted, hogy ez éves szinten milliárdokat forgat vissza az államkasszába. A harmadik. Ki az a baromarcú, aki kitalálta, és elhitette mindenkivel, hogy az állam rossz gazda? Hát szerintetek a MOL vezérigazgatója egyben a MOL tulajdonosa is? Azért megy jól? A faxomat! A tulajdonos - bárki is legyen az, állam, magánszemély, részvényesek közössége, megbiz valakit egy cég, vállalat, egység irányitásával. Ennyi erőval akkor azt is mondhatnád, hogy a hivatalok azért működnek szarul, mert állambácsi nevezi ki a hivatalvazatőket...és nem azért, mert egyik másik vezető köcsög, aki nem alkalmas a posztjára. Tudom, erre azt mondod, hogy a magáncég nem tartaná meg, hanem dobná, ez igaz is, csakhogy ez nem változtat a lényegen. Vagyis nem az állam a rossz gazda. hanem egyes funkcionáriusok esetenként visszaéléseket követnek el, amikor bizonyos kinevezéseknél nem alkalmasságot vesznek figyelembe, hanem párthűséget, rokonságot...

Ijj 2007.08.29. 21:29:55

aki elhiszi, hogy barmit ingyen kap az hulye. aki elvarja, hogy barmit ingyen kapjon az ... bocs

rexi 2007.08.29. 22:20:15

olyan hagyomány ez a közalkalmazotti kedvezmény, mint az, hogy a jogász-:) és az orvostan hallgatók csak úgy dr-ek lesznek a diploma mellé. az igazság?:)
süti beállítások módosítása