HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • xchocoholicx: Még előkerülhetsz. (2024.05.08. 14:11) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

2007.05.31. 18:26 dreamdancer

Na ezzel most nem fogok népszerűségi pontokat gyűjteni, de az elmúlt napokban annyian fikázták a BKV-t a tervezett bliccelés-ellenes lépéseik miatt, hogy nem bírom tartani a pofámat. Mert rühellem, amikor valaki ideológiát gyárt a lógáshoz, sőt, erkölcsi magaslatba emeli, mindenféle szánalmas érvre hivatkozva, mint pölö:

1. "Ilyen szar szolgáltatásért én nem vagyok hajlandó (ennyit) fizetni."
Akkor ne is vedd igénybe, baszics. Lehet járni gyalog, bringával, autóval, taxival, akárhogy. A mekibe sem mész be kérni egy Big Mac-et, majd kapod fel és rohansz ki fizetés nélkül, azt óbégatva, hogy "Ilyen szar kajáért én nem vagyok hajlandó fizetni, főleg egy szemét multinak!". Aztán betömöd a pofádba és másnap visszamész egy újabb burgerért. Röhej.

2. "Bunkók az ellenőrök, mit képzelnek ezek, hogy mernek.... stb."
Ja, gyakran azok, mert szar melót nyomnak szar pénzért, szar feltételek mellett, amit a legtöbben egy hétig se bírnának. És ha bunkók, az min változtat?! A Tescóban is sok a bunkó eladó, mégsem dugdosol parizert a kabátod zsebébe és slisszolsz ki fizetés nélkül, aztán ordítasz a biztonsági őrrel, hogy ne érjen hozzád, mit képzel, neked jogaid vannak. Ha nem tetszik a stílus, vagyél bérletet, lebbentsd fel és garantálom, nem fognak basztatni.

3. "Rohadt drága a jegy, a bérlet, nem tudom kifizetni."
Na ebben legalább őszinteség van, tényleg drága. De a fűtés, a villany, a mobil is, egyáltalán, minden, ez már nem a szocializmus. És oké, nem tudod kifizetni, de a szolgáltatásra szükséged van - csak akkor fejezd be a gondolatot. Hogy igen, ha kockázat nélkül megtehetném, akkor nem fizetnék a fűtésért, villanyért, mobilért se, sőt, semmiért, lenyúlnám, ellopnám, kikerülném. Fizessenek helyettem is a többiek, a BKV-t dotálják csak súlyos milliárdokkal  közpénzekből, az én adómból pölö.

Szóval rendben, lógjon, aki akar, nincs ezzel akkora gond, sose legyen nagyobb baja a világnak. Csak legalább tartsa zárva a száját, nem modern Robin Hoodok meg öntudatosan tiltakozó polgárok - szimpla potyautasok, akiknek az utazását mások fizetik. És gondolkodjanak el azon, miként vélekednek arról, aki megerőszakol egy kurvát és utána még ő van felháborodva, hogy ugye nem gondolják, hogy ilyen ronda nőnek fizetnének egy dugásért, és még szarul is szopott, meg különben is csóró vagyok...

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr566000302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

h.cs. 2007.05.31. 18:45:30

és neked van igazad, azaz minek olyannak luxus aki szegénységbe születtet....szerintem

Dali 2007.05.31. 18:57:20

...ez tetszet.....

izé 2007.05.31. 19:01:54

Egyetértek veled, kapnál is tőlem egy népszerűségi pontot, csak félek, annak nem lenne jó visszhangja. :)

gargoyle 2007.05.31. 19:04:38

egyetlen kiegeszites/modositas: nem hiszem el hogy a 7500 forintos berlet araba ne ferne bele egy rohadt rfid chip meg allomasonkent 5 leolvaso. valamint a balfek ellenorok fel evi berebol is mukodhetne par forgokapu oszt hello.

nyúl 2007.05.31. 19:13:28

amikor kölkökkel BKVzom hivatalból, a "taxiból sem ugrasz ki a piros lámpánál, nem?" dumával szerelem le a lógási ingereiket. be szokott jönni. és ebben nincs semmi népszerűtlenség, teljesen igazad van. DE azoknak, akik rendszeresen vesznek bérletet, kvázi neagyisten szolgáltatást vesznek igénybe, azért mégiscsak lehetnek igényeik (pfujj rohadt kapitalisták), pölö a guruló menhely-effektus ugye...

éjfélilány 2007.05.31. 19:14:01

utóbbi módszer sztem csúcsforgalomban kissé fennakadást okozna, pláne ugye h az ember nagytöbbségben értetlen béna, és nem fokoznám h mi. de egyetértek.

Daylight 2007.05.31. 19:36:48

azért havi 180 rugó nem éppen szar fizetés. a mérnök pasim keres annyit.

Daylight 2007.05.31. 19:37:31

mármint ő is, meg a kallerok is. :)

Cirmi 2007.05.31. 19:43:05

Maximálisan igazat adok, főleg az 1-2 pontért. Ami a drágaságot illeti... napi három átszállással oda-vissza nekem 3 nap alatt megtérül a bérletem ára. A szolgáltatásuk a biciklinél kényelmesebb, a kocsinál pedig jóval olcsóbb, és metróval vagy más kötöttpályás járművel még a haladás is gyorsabb. Szerintem.

Cé-có 2007.05.31. 19:55:49

Igazad van teljesen. Én is utálom a lógósokat. Azoknál már csak nagypofájú lógósokat jobban. A közvetlen kollégáim közül sokáig én voltam az egyetlen, aki rendszeresen vettem bérletet (egy-kettő nyomta a hamis diákigazolvánnyal diákbérletet kombót is). Amikor a tulaj kitalálta, hogy ezentúl a fizu része lesz a BKV bérlet, olyan felhördülés volt, hogy csak pislogtam. Hogy nehogymá, aggyon helyette pénzmagot, mert ŐŐŐ nem szokott venni bérletet. Szóval alapból a mentalitással vannak itt problémák. Persze arról is lehetne hosszasan vitatkozni, hogy a qrva drága bérletért cserébe mit kap az ember, meg hogy ha mindenki venne bérletet, akkor ócsóbb lenne-e... Ha nem tartanék attól, hogy Dream rasszizmus vádjával kidobja a kommentemet a fenébe, azért tudnék adni néhány pontos esetleírást, amikor az ellenőrök nem egyformán erélyesen léptek fel a T. lógósokkal szemben. Mert ha már utáljuk a lógósokat, és büntetjük őket megfelé keményen, akkor ne ússza meg valaki csak azért, mert sok a rokona, akik történetesen ott is vannak - vagy ha nem, egy perc alatt ott lesznek - és nem tud máshogy beszélni, csak ocsmányul káromkodva. De mondjuk, hogy ezt csak zárójelben jegyeztem meg, kis érdekességként. :)

Sesy 2007.05.31. 20:09:01

egyetértek nagyon. sokan mindent ingyen akarnának, mások fizessenek helyettük, és nem értik, hogy ez szolgáltatás... viszont tényleg nagyon drága :( de hát legalább nem gyalog kell átutazni a városon...

Deva 2007.05.31. 20:24:43

Daylight: nehéz elhinni (nekem legalábbis) h 180 ropit kapnak a kallerok... nehogymár egy diplomás mérnök fizetését kapják a semmi melóért... a mérnkéhez képest mindenképpen semmi, de ált is.

Cé-có 2007.05.31. 20:39:46

Déva drága, csak egy napot dekkolj végig valamelyik peronon kallerként, lehet, hogy másképp nyilatkoznál erről a semmi munkáról (nem vagyok kaller, és egyik rokonom sem az, de mindennap találkozom velük, többször is, sőt van olyan, akit a Deákon már névről ismerek)

Anita 2007.05.31. 20:55:32

Én is tök egyeterértek, mindig is vettem bérletet, gyengébb volt nekem mindig is annál az idegzetem h a kallereket sasoljam. Az sztem gáz h már 3000 ft a diákbérlet is. Meg az is h most szépen felhígították az ellenőrgárdát és egyszer felejtem otthon buli után a másik táskába azt a fránya bérletet, és megbüntet egy olyan ....... egyén, aki sztem az életbe nem vett jegyet, mielőtt ellenőr lett belőle...

rexi 2007.05.31. 21:12:07

kösz, hogy megírtad. egyetértek:)

frick 2007.05.31. 21:14:26

A lógás okés, nem vita téma, de a szolgáltatás már annál inkább. Kíváncsi vagyok TE mivel jársz dolgozni?

kovács 2007.05.31. 21:18:16

Miért is drága a bérlet? Vidéken két falu közt (13km)7500Ft volt 7évvel ezelőtt a havibérlet. És úgy mintha a 7-es buszt csak a körtér meg a blaha közt használhatnád. Szóval drága?

Ulmo 2007.05.31. 21:38:48

Dream, egyetértek. Az az egyik nagy baj ezzel az országgal, hogy sokan még mindig azt hiszik, hogy itt minden ingyér' van, és nekik az jár. Egyébként a hírek szerint kapukat fognak felszerelni a metróállomásokon a jegykezelők környékére. Úgy, mint a Nyugatiban a peronon. Daylight: nem tudom, honnan szedted a 180 ezres fizetést a BKV ellenőröknek, de ez szinte kizárt. Max akkor tudom elképzelni, ha részesednek a befolyt büntetésekből.

Truncus Cerebri 2007.05.31. 22:23:03

egyetértek

Babka 2007.05.31. 22:30:23

k***ra igazad van!!és nagyon penge volt, ahogy levezetted a témát..Respect

Deva 2007.05.31. 22:37:29

Cé-có: Deva vagyok, nem Déva. Drága meg különösen nem ;) legyen, a kalleroknak nehéz munkájuk van, elfogadom. Én van h nem veszek bérletet, se jegyet és használom a járműveket (nem túl sűrűn), de nem is fikázom őket.

abszinth 2007.05.31. 22:59:36

jól megmondtad, dream, igazad van. a helyzet meg az, hogy amíg a népség fele lóg, addig azokat a kritizálókat is leszerelik könnyen, akik fizetnek, hogy hát nincs rá pénz, mert a fele népség nem fizet. és még igazuk is van. de kritizálni mindig azok kritizálnak a leghangosabban, akik lógnak. értse már meg végre mindenki ebben a kurva országban, hogy nincs ingyenebéd, se busz, se metró, se gáz, se semmi. fizess, vagy gyalogolj.

mazsola 2007.05.31. 23:45:23

én minden évben megveszem az éves bérletet, úgy rinyálok róluk. és mivel fizetek egy szolgáltatásért, amit hiányosan kapok meg, úgy jogos? ;o)

vazo 2007.06.01. 01:18:20

Annyian adtak neked igazat, hogy én nem teszem. Nem ültem BKV-n már ki tudja mióta, de jelzem a benzinkúton mindig fizetek. Igaz magamnak tankolok és nem jattolok...

Bio 2007.06.01. 05:25:03

En Londonban elek, ami nagysagrendekkel nagyobb varos, mint Budapest, 12 millios kb lakossaggal. Itt semmire nem tudsz felszalni ervenyes jegy neljul. A metron mar regen kapuk vannak, magneskartyas rendszerrel, a buszokon is van leolvaso. Csak az elso ajton lehet felszalni, es ha nem tudsz "csipogni" vagy jegyet bemutatni, nem indul el a busz. Nem okoz nagyob fennakadast, mint az, mikor megvarod, hogy az osszes ajton letoduljon a nep, majd az osszes ajton feltodul a nep. Nem kell feltalani a csovon a lyukat, itt bevalt a modszer, miert ne mukodhetne otthon is??? Itt mindenkinek van jegye, egyreszt, mert maskepp nem tudsz, utazni, ha meg valahogy megiscsak ellogod, es netan elkapnak, olyan birsagot varrnak a nyakadba, hogy megzoldulsz. Ja, es az arak: Single ticket (vonaljegy, buszra Ł2 (kb 800 Ft), metrora az 1-es zonan belul Ł4. (kb 1600) 2-3 zona Ł6.5. A nepek tobbnyire a kulso zonakban laknak, es a belsokbe jarnak dolgozni. Hangsulyozom, ez EGYSZERI utazasra jo. Viszont itt megcsinaltak azt, hogy ha berletet veszel (ebbol is van heti, havi, akkor a buszjegy csak Ł1, a metro meg Ł1.50) A Heti buszberlet Ł14. Egy oraber Ł5.35. Csak a viszonyitas vegett.... Es itt kozel nincs annyira jo minusegu szolgaltatas, mint otthon. Pl felszalsz a buszra, es feluton kozli a sofor, hogy a kovetkezo megallonal huzza le a buszrol, mer nem megy tovabb. A metro olyan lassu, hogy orulet, raadasul egy csomoszor van valami gaz, ami miatt vagy az alagutban rostokolsz 20 percet, vagy becsekkolsz, a rendszer vonja a penzt, majd mikor beszalnal, kozlik, hogy azon a vonalon NEM megy a metro. Mindezt ilyen arak mellett... A kozlekedes NEM olcso, sem otthon, sem itt, de ha nincs mas valasztasod, ki fogod fizetni. En oszinten szolva csodalkozom, hogy nem vezettek be sokkal hamarabb a kapukat.

totocska 2007.06.01. 05:47:22

Alapvetően igazad van Dream! Nekem csak az nem tetszik hogy 2500-t kell fizetni az utólag bemutatott bérletért.... hát hol itt az ártatlanság védelme?? :-)

kbk 2007.06.01. 07:40:03

A szolgáltatás minőségéhez néhány gondolat: ki koszolja össze a járműveket? a kedves utasok. Mitől van büdös a buszon? az utasoktól, akik vagy nem fürdenek, vagy nem mossák a ruhájukat. Mitől nem lehet normálisan közlekedni a felszíni járművekkel? Többek között a többi kedves embertárstól, aki az autójában ülve simán behajt a kereszteződésbe, oszt benn is ragad a bunkója, ettől a busz nem bír haladni. Azt aláírom, hogy ritkán járnak a trolik/buszok, ennek fényében nem szívesen nézném meg, ahogy a Blahán délután ötkor a végre megérkező piroshetesre csak az első ajtónál szállhat fel az a 30-40 ember, aki kurvaanyázva várja már 10 perce a buszt. Eh, valahol ez a pesti tömegközlekedés súlyosan el van baszva. És a lógás kontra bérletvásárlás is arra hajaz, mint a tb-járulék: attól tartok, nagyon sok nemfizető helyett én állom az ő orvosi ellátásukat is.

rexi 2007.06.01. 08:04:17

az első ajtón való felszállás egy ilyen nagy forgalmú városban meg fog bukni.a járműveket takaríthatnák, nem igazán pénzkérdés. én egy olyan megállóban szállok fel minden nap a kökin, ami az aluljáró alatt van, az emberek éjjel ott pisilnek és a fal szarral van összekenve 4 éve.

morc 2007.06.01. 08:06:40

a bérlet kurva olcsó, gondolj bele: kevesebb mint tízezerből egy hónapon át hektóliter-számra fogyaszthatod a benzint a buszokon. a pesti közlekedés teljesen rendben van, egy kétmilliós várost, napi egymilliós átmenő forgalommal ennél zökkenőmentesebben nem lehetne közlekedtetni. a közlekedési akadályokat mindig személyautók, kamionok vagy útmunkálatok okozzák.

phnb 2007.06.01. 09:18:00

igazad van. szörnyű, ami ebben az országban történik.

Susua 2007.06.01. 09:25:45

Az első ajtón felszállás működik Londonban is és New Yorkban is, olyan buszoknál is, mint itt a 7-es (NY-ban már a buszmegállóban várakozva beállnak sorba az emberek és kulturáltan felszállnak, jeggyel, és ez ráadásul nem is az öltönyös, kosztümös utazóközönség). Hajrá kapuk.

drp 2007.06.01. 09:47:15

ártatlanság vélelme és nem védelme, és ennek ehhez nincs túl sok köze...

dreamdancer 2007.06.01. 09:49:14

nah, hát megdöbbentő, ennyi rendes, becsületes ember, csak ámulok... :)

dreamdancer 2007.06.01. 09:51:20

frick, én BKV-zom ofkorz, néha taxizom, mert autóm az nincs...

dreamdancer 2007.06.01. 09:56:30

Deva, azért gratula, hogy elismered, te (is) lógsz időnként :) egy becsületes ember

Deva 2007.06.01. 10:17:29

dream, részemről (és ezen nevessen aki akar, de így van) megvan a kellő önkritika és tudom mik a hibáim. Sztem ez így ok.

totocska 2007.06.01. 10:27:07

drp: Nos miért is büntetnek meg akkor 2500-re? addig azthiszem 900 helyett?? Ezen szolgáltatása a BKV-nak (akácfa utca) Miért emelkedik a töbszörösére?? Holott ugye a megvásárolt bérletet mutatod be.... Bár úgy tudom ez londonban is másképp van... a helyszini birságot visszakapod.... Ha nem tévedek...

drp 2007.06.01. 11:15:26

Bkv általános szerződési feltétele. A szolgáltatás igénybevételéve tudomásul veszed, hogy rendelkezned kell érvényes jeggyel vagy bérlettel. Ha nem rendelkezel akkor ez a szankció. Az ártatlanság vélelme büntetőjogi kategória, ez meg egy polgári jogi jogviszony. Az hogy Londonban mi van azt meg pont leszarja a Bkv...

morc 2007.06.01. 11:37:55

egy csoda kéne alapvetően. egyszerre javítani az emberek utazási morálját, és a bkv pazarló működését. pár nemzedék, és jobb lesz, higyjétek:)

zarek 2007.06.01. 13:15:02

egyetértek, különösen, mivel a diákbérletem, ugye.... szóval nagy részét ti fizetitek :)

Anita 2007.06.01. 13:19:40

Egerben már egy éve csak első ajtónál lehet felszállni és vagy mutatsz v veszel. Mindenki azt hitte h kivitelezhetetlen lesz, iszonyat fennakadások lesznek suliidőben. De nincsenek. Ott azóta működik a rendszer, és már baromi régen nem láttem egyetlen tróger buszt se, a legújabb fajták vannak és nagyon tiszták, látszik h visszaforgatják azt a sok pénzt ami így befolyik.

Csé 2007.06.01. 14:17:48

akkor én is hozzászólok. Amég nem látom hogy a BKV élére hozzáértő ember kerül aki lecsökkenti a kiadásokat és emeli a bevételt addig nem fogom megvenni a bérletet és pesten szarok bele ha elkapnak mert úgysem tudnak mit csinálni velem.Hozzáteszem ha csak tudom kerülöm hogy bkv-t használjak, ahová el lehet menni bármi mással akár gyalog oda úgy megyek.Az ár szerintem amúgy reális.Amég nem tudják megoldani hogy lehessen csalni, addig ne sírjanak ha csalnak is!

2007.06.01. 15:13:50

Pécsen hétvégén csak az első ajtón lehet felszállni, és vannak járatok, ahol hétközben is. Ameddig nem mutattál be bérletet, vagy jegyet, nem megy tovább a busz. Viszont az utasok nem vinnyognak, mikor megveszed a sofőrnél a menetjegyet, és várniuk kell emiatt. 12-20 perc a várakozási idő a buszra. (Mondjuk vannak buszok, ahol veszélyesebben vezetnek a sofőrök teljesen egyenes úton, mint a 191-es buszon, vagy a 76-os trolin.) Én megveszem a bérletet, mert az ellenőrök folyton észrevesznek. :) Esélytelen lenne lógnom, meg különben is. Használom a szolgáltatást, tehát fizetek is érte.

Viv 2007.06.01. 15:14:06

Ehh, persze én voltam az előző.

Daylight 2007.06.01. 19:31:49

a forrásom a fizetésükről a Metro magazin egyik száma, egy-két héttel ezelőttről. ;)

Daylight 2007.06.01. 19:36:12

egyébként még azt is utálom, hogy a csöveseket/ és tsaikat sosem szállítják le, sőt, még csak oda sem mernek menni hozzájuk, aztán meg te szagolod őket, aki veszel bérletet. hajh, a becsületesség.

drp 2007.06.01. 21:13:55

daylight egyetértek a csöviket le kéne zavarni a f@szba a bkv járatokról.

Deva 2007.06.01. 22:05:25

Daylight: 7esen voltam, elöl a vezető mellett 2 csövi mellettem. Mikor a vezető meglátta őket, egyből megállt és leszállította őket. Vannak normálisak, vezetők közt.

rexi 2007.06.01. 23:20:51

susua, értem kösz... én láttam régen egy vidéki városban, és nagyon lassított. lehet,hogy másképp is lehet:) és ott még nem is volt tempó.

xoxo 2007.06.02. 00:09:42

Szar is, bunkók is, rohadt drága is, és még csóró is vagyok a négyzeten...

dreamdancer 2007.06.02. 20:39:11

...eszerint lógsz

Emigráns 2007.06.03. 07:25:25

Bio! Maradjunk annyiban, hogy kegyetlenül túlzol. Egy. Mi az, hogy az órabér 5,35? A minimál bér nemde? Otthon mennyi? Azt számold, hogy a minimálbérből hány jegyet veszel ott és itt kint. Kb. ugyanannyi. Ne csináljuk már ezt az átszámolgatást, mert ez a halálom... Hogy itt ne lenne jó Londonban a szolgáltatás? Na ne röhögtess már? 16 metró szeli keresztbe összevissza egymást, és mindenhvá el tucc jutni, még a külvárosba is. Otthon meg van 2 és fél mertró ami csak a belvárost fedi le hellyel közzel. Az ellenőrök? Miért bunkók? Hát ki megy el ellenőrnek? Bármilyen ellenőrnek. Eleve kell egy ösztnös rosszindulat legyen benned, mert nem az igazságérzet hajtja őket az ugye fix. 8 általános talán van, és akkor ő már ellenőr lehet. Amúgy a munka leírásban benne van, hogy "udvariasság". Aha. Egyel sem sikerült még találkoznom aki udvarias lenne, akár van jegyem akár nincs. Itt még mindig, mindenkor pillanatok alatt eljutottam akárhova. Egymás szájában a buszok. Egy útvonalon 4-5 járat a belvárosban. A mekis példa meg tökre nem jó, lévén ha nem szereted a mekit, akkor menjél máshova kajálni, de a BKV monopol cég, nincs választásod Otthon eléggé a külvárosban laktam, és mondjuk este hazajutni egy rémálom volt. Este, nem éjszaka! Veszek vagy nem veszek jegyet, nos ez meg alapból azon múlik ugye, hogy mik kapok a pénzemért. Mert nem adok ki egy hamburgerre 1000 Ft-ot, inkább eszem máshol. De ha viszont mindössze egyetlen hamburgeres lenne a városban, ami 1000 forintért adja a hamburget, én meg éhes vagyok mert ennem kell, akkor igenis ellopnám azt a hamburgert, és most lehet utálni, de lefogadom neked, hogy nagyon sokan ugyanezt tennék. Nagyon sok ismerősöm mindig vett bérletet annó, mindig. Aztán ahogy az évek múltak egyre kevesebben, és mosmár jóformán alig tudok valakiről aki venne, mert mind azt mondja, hogy ennyiért nem és kész. Ez így működök. No ez amugy egy kegyetlen jó vita, nekem nagyon teccik, csak egy baj van, megoldás úgysem lesz belőle.

dreamdancer 2007.06.03. 11:01:53

csúsztatsz. a BKV csak a tömegközlekedésben monopol - de mint írtam, lehet máshogy is. csak gyalog tovább tart, bringázni lusta vagy, a robogó az veszélyes, autó nem, mert parkolás, taxi drága - és a végén szépen megmagyarázod, hogy miért lopsz hamburgert. szóval a sok alternatívából kiválasztod az egyiket, nyilván a neked leginkább megfelelőt, aztán megpróbálod elmagyarázni, miért nem fizetsz érte mégsem. ez nagyon-nagyon rossz duma.

Kri 2007.06.03. 16:35:12

Azon gondolkodtatok már, miért nincs differenciált bérlet, mint pl Miskolcon? Ott van villamosbérlet, buszbérlet és kombináltbérlet, mint jópár éve volt Pesten is. Nekem mondjuk csak metróbérlet kéne és szívesen fizetnék érte mondjuk havi 3-4 ezret, mert csak napi 4 megállót utazom. Na de 7350????

Emigráns 2007.06.03. 17:04:52

Majdnem igazad van Dream :) Csak egy dolog. Nem hasonlíthatod össze őket. Bicikli és gyaloglás. Rövidtávon a leggorsabb nem kétség. Pl ha a belvárosbn vok fel nem ülök a metróra vagy a villamosra, inkább lesétálom. Külvárosban pedig inkább a bringa. Node. Ha teszem azt el kell jutnom a 18 kerből a a 6-ba akkor ott már nem biciklizik az ember(az én esetemben görkori:), vagy ne adj Isten gyalogol. Marad a tömegközlekedés, és a kocsi/taxi. sokaknak nincs kocsija, mert nem tehetik meg, taxinál meg megint ott vagy, hogy van választási lehetőséged, hogy kit hívsz. Persze hogy a taxi drágább, de ennek oka a kényelem, gyorsaság megbízhatóság. Pl anyum, aki megveszi a bérletet minden hónapban, esténként mégis sokszor taxival kell hazajönnie Budáról a melóhelyéről, mert ami BKV-val másfél óra, az taxival 20 perc, és biztosan végig ülhet hazafele, a 10 órás műszak után. Tehát azért mondom, hogy megint nem hasonlítható össze. Nem ugyanaz a kategória. Bár abban igazad van, hogy a végeredmény mégiscsak ugyanaz eljutsz oda, ahova menni akarsz. Amiről én beszélek pedig, az az ár-szolgáltatás arány, ami a BKV esetében szerintem drágának tekinthető. Így remélem érthetőbb.

dreamdancer 2007.06.03. 23:58:29

nos, szépen levezetted, hogy bizonyos esetben miért a bkv a legjobb alternatíva: olcsóbb az autónál és a taxinál, kényelmesebb és gyorsabb a biciklinél vagy a gyaloglásnál - elismered, használod, csak éppen nem fizetsz érte. ez a vita értelmetlen, szerinted "rendben van", ahogy csinálod, szerintem meg a lopás egy pitiáner fajtája. ennyi.

kakaóscsigás 2007.06.04. 10:39:28

én csak szeretnék néhány dolgot lábjegyzetben megemlíteni. vegyük tudomásul, h semmi sincs ingyen se itthon, se máshol. ha szolgáltatász veszünk igénybe, tessék érte fizetni. ha szomjas vagy, iszol: veszel üdítőt vagy iszod a csapvizet, tök mindegy, úgyios fizetned kell érte. a csapvíz se mindig a legjobb minőség, és a narancslé sem mindig 100%-os! ha éhes vagy, eszel: veszel egy hamburgert, vagy főzöl otthon egy jó kis pörköltet. tök mindegy, fizetsz érte, mert az alapanyagot meg kell venned. a BKV is egy szolgáltatás, ha menned kell valahová, vagy beülsz aza utódba vagy felülsz a BKV-ra, de fizetned kell érte, a benzin sincs ingyen. nem igaz???!!! hát akkor senki szája se sírjon itt nekem! tessék tudomásul venni, h a BKV.nak súlyos milliós nagyságrendű veszteségei vannak a rengeteg bliccelő miatt. amit mi, bérletfizetők szívunk meg. és igenis szükség van a kapukra, meg chip kártyákra, megoldható. sajnos az eljárás rendkívül hosszadalmas, mert ha jól tudom, közbeszerzési eljárás lesz. ha egyszer végre kiépül a rendszer tuti, h zúgolódni fognak az emberek, mert ez egy ilyen társadalom, soha semmi sem tetszik, de előbb vagy utóbb mindenki hozzá fog szokni, és egy új utazó morál fog kialakulni. bízom benne.

Panka 2007.06.04. 13:31:59

Ha azt számoljuk, hogy ha van egy felnőtt,aki egyedül neveli két gyerekét.Egy felnőtt bérlet 7350 és két gyerek bérlet 2*2950 azaz 5900.Ez így összesen 13250 Ft. Gondoljuk hozzá a magyarfizetéseket.És akkor drága.Nem lógok, nem kritizálok.De nem is sajnálom a Bkv-t egy ici-picit sem. Egyébként vidéken nagyon sok helyen évek óta működik az első ajtón lehet csak felszállni, nem lehet jegy nélkül és plusszban még ellenőr is jár.

dreamdancer 2007.06.04. 20:54:36

ez az. drága, szerintem is. de a cipő is a gyerekeknek, meg a tankönyv meg minden az. mégsem lopsz. helyes.

pite 2007.06.06. 01:13:45

http://pite.freeblog.hu/archives/2007/06/06/bkv/

Lori 2007.06.06. 07:53:56

Méghogy a londoni tömegközlekedés drága: "A Heti buszberlet Ł14. Egy oraber Ł5.35" vagyis 3 óra alatt keresed meg a bérleted árát. Itthon ugyanez: 7350, 500 Ft/órával (ez kb 80 nettó havota)számolva 2 napig tart megkeresni a bérlet árát. "tessék tudomásul venni, h a BKV.nak súlyos milliós nagyságrendű veszteségei vannak a rengeteg bliccelő miatt." Egyébként az ÉS szerint a bliccelők által okozott veszteség évi 3 milliárd. Azonban a BKV vesztesége 11 milliárdos volt 2006ban. Az államtól meg az önkormányzattól 97 milliárdot kapott. Szóval ha senki nem bliccel, akkor is hiányzik nekem még 8 milliárd ;) Megnézném, hogy milyen alternatívája van a BKVnek mondjuk szakadó esőben vagy -10 fokban, amikor kispestről akarsz újpestre eljutni ;) BTW már 7 éve veszem a bérletet, mert nincs kedvem azt nézni, hogy jön-e az ellenőr. Az, hogy még nem szereltek fel kapukat a metróba meg szánalmas, érdekes módon nagyobb európai nagyvárosban már rég megtették, ha 0-ról kéne rendszert fejleszteni, akkor sem lenne elfogadható 3 évnél több, a BKVnál meg ki tudja mióta húzódik már. Meg tudták, hogy állomásfelújítás meg metrófelújítás is lesz, miért nem írták ki a pályázatot 4 éve, akkor egyben meg lehetett volna csinálni....

Lori 2007.06.06. 07:57:07

És elnéztem :) a Heti buszbérlet Ł14, szóval 12 óra (~1,5 nap) munkával keresed meg a bérlet árát :)

Panka 2007.06.06. 08:16:17

Azért a 7350 Ft az havi bérlet.De azért úgy egészében véve Lori igazat adok neked.

Dani 2007.06.06. 12:43:22

Eredeti postban van, hogy akinek nem tetszik ne vegye igénybe, és ugyanitt, hogy mi van akkor ha az ellenőrök bunkók, mert hogy szar a meló. Kicsit ellentmodást érzek, mivel az első megállapítással élve, akinek nem tetszik ez a meló, ne fogadja el. Azzal úgy egyetértek, hogy a Magyarok mindig mindenért sírnak és szenvednek. Nem az a baj, hogy elmondják, hogy szar a bkv, hanem, hogy ezen mennyitudnak nyavalyogni.
süti beállítások módosítása