HTML

Dreamdancer's life

Kommentek

  • xchocoholicx: Még előkerülhetsz. (2024.05.08. 14:11) Nihil
  • lufiárus: Most elképzeltelek kallerként:) a másik verzió nem tetszik:( (2015.09.02. 21:41) Van egy jó és egy rossz hírem
  • JCM: Felköszöntöttelek, nem? Rosszindulatú vagy! (2015.08.04. 01:12) 42
  • JCM: Mindig csak a meló, tök unalmas lettél! Egyébként meg nagyon boldog szülinapot, mazal tov! :D (2015.06.28. 20:18) Nagy, nagyobb, legnagyobb
  • Mikulka2: hm kemény (2015.05.15. 10:48) Emigráns

Címkék

blog (1) buli (2) Élet (1) lélek (3) lúzer (2) meló (1) picsa (2) szex (2) Címkefelhő

2006.06.29. 10:59 dreamdancer

Na, ezzel se fogok népszerűségi csúcsot dönteni, de akkor is, mert így van: kell az a tandíj, mert ez már tényleg röhejes, ami itten van oktatásban. Aki keresett már munkaerőt, az tudja: az érettségi kb. annyit jelent, hogy a gyerek tud írni-olvasni, de ennyi, a diploma értékét meg az határozza meg, melyik egyetemen, milyen szakon szerezték, a kiadott papírok 80%-a szart sem ér a piacon, és ezt mindenki tudja. Néhány kivételtől eltekintve azok célozzák be ezeket a diplomákat, akiknek gőzük sincs, mit akarnak csinálni, csak kéne valami felsőfokú végzettség, 4-6 év lötyögés, aztán lehet elmenni eladónak egy plázába.

Túltermelés mihaszna diplomásokból, az van, az én adómból is, na ez nem tetszik. Persze, aki teljesít (jól tanul), rászoruló (valóban csóró, sok testvér stb.), annak ne kelljen fizetnie, de mindenki fogja fel, az oktatás épp olyan szolgáltatás, mint a bármi más, és ha ingyen van, akkor durva túlfogyasztás alakul ki. Így legalább elgondolkodik mahd a szülő, valóban érdemes egy szar sulit finanszíroznia a gyereknek, és nagyon is érdekelni fogja, hogy 3 vagy 6 év alatt végzi el a főiskolát. Ja szarabb lesz - de igazságosabb és ésszerűbb is.

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dreamdancers.blog.hu/api/trackback/id/tr216001117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dali 2006.06.29. 11:04:17

nemtudom....van valami abban amit irsz.... DE...a pénzes szülöt nem fogja érdekelni és kifogja fizetni akár hány évig is fog tartani, ellentétben a szegény szülökkel, hiába tanulna a gyerek....nem tudom....az a baj ezzel, hogy azok fognak támogatást kapni akkik nem biztos hogy rászorulnak..

Dali 2006.06.29. 11:11:42

ehhhhhh....... hihetetlen de van aki jobban megfogalmazta nálam....pedig 2napja nem is ittam... http://index.hu/velemeny/jegyzet/csrt060628/

Peti 2006.06.29. 11:16:29

Öööö.... nemrég tanultuk (:P),hogy a szakmunkástanulók és egyetemisták aránya 1:6....

Fergie 2006.06.29. 11:19:28

Egyetértek. A támogatási rendszert kell úgy alakítani, hogy igazságos legyen, ami talán kicsit utópia. Igaz, az sem rossz ötlet, hogy utólag a diáknak kell majd kifizetnie a keresetéből. Talán így még motiváltabb lenne azokban a dolgokban, amit Dream felsorolt.

krikszi 2006.06.29. 11:21:03

No, most én sem fogok vitatkozni, mert nagyjából így gondolom, de félek, hogy mégiscsak a nagy "átlag" fogja megszívni, mint mindig.....

Gorcsev 2006.06.29. 11:22:28

Szerintem a tandíj nem oldja meg ezt a problémát. A gazdag hülye megszerzi úgyis, mert megveszi neki apuci. Inkább rátermettség alapján kellene szelektálni. Teljesen egyszerű a képlet, a fejpénz miatt fölvesznek minden síkhülye futóbolondot. Ezt kellene megváltoztatni. Az kapjon diplomát, aki valóban rátermett. A tandíj miatt pont az lesz, hogy beiratják csómó pénzért a röhelyes Kovács Kettő József "egyetemre", és lesz még egy ostoba diplomás.

Fergie 2006.06.29. 11:31:22

Ezt egy jól kitalált felvételi rendszer mgoldhatja szerintem. Ami valójában szűr. Én emlékszem, mikor én mentem középiskolába, nagyon kemény felvételi volt. És szakmunkásképzőbe sem volt olyan könnyű bejutni. Össze lehet hasonlítani egy akkori kőműves és egy mostani tudását. Abban igazat adok, hogy a fejkvóta nagyon is kell az intézményeknek. Kevés a diák, hallgató és az iskoláknak meg kell élniük valahogyan. A síkhülye futóbolondok pedig szerintem nagyon nem tudnak majd elhelyezkedni, hiszen a nívós munkáltatók azért megválogatják a munkaerőt. És szerintem igazán az adott szakmát és hivatást, csak a gyakorlatban lehet igazán megtanulni.

dreamdancer 2006.06.29. 11:37:36

A gazdagok így is megvehetnek mindent a hülyegyereknek, kocsit, techet, mittomén. De legalább fizetnek érte, és ha már fizetnek, valszeg minőséget is akarnak kapni érte, szal pusztuljanak a szar karok/főiskolák.

dreamdancer 2006.06.29. 11:38:06

Dali, te meg igyál baszics, mert kiszáradsz! :)

Hugi 2006.06.29. 11:52:24

Szerintem meg a nevesincs egyetmeknek nem kellene működési engedélyt adni. Ha azokat megszüntetnék visszaállna a normális állapot. Röhej, hogy már olyan is közgazdész diplomát kap, aki az érettségin is megbukott matekból. Aztán csodálkoznak, hogy nem találnak végzettségüknek megfelelő melót.

ford 2006.06.29. 11:59:22

a fölsöoktatás a hülyéknek valóháhá

Angyalka :) 2006.06.29. 12:08:39

Ez a helyzet sosem fog megoldódni. Pontosan azért, mert ahogy eddig is írtátok, fejpénzért akárkit felvesznek vmilyen felsőoktatásba, ott viszont megindul a szórás, mindenhol. Aki ott megállja a helyét, attól nem sajnálom a helyet :) Viszont az a nem jó, ha a suli 'jó hírnevét' fenntartva, ami mellesleg nagyon nincs, a diákokat szivatják meg. Túl sok ember mindig lesz a friss diplomások között, ezt nem lehet kizárni, viszont ha a szakmai gyak alatt nem elég ügyes ahhoz, hogy leszerződtessék, akkor akár évekig is kuncsoroghat pályakezdőként munkáért...

Angyalka :) 2006.06.29. 12:09:14

Hugi: így van

nyúl 2006.06.29. 12:33:39

Sztem eddig sem a tandíj határozta meg az oktatás minőségét (lásd átkos), nem kellett fizetni érte, mégis rangja volt a legtöbb diplomának. A legnagyobb baj, hnincs szűrés, szinte semimi, a legtöbb egyetem nem vállalja fel azt, h a diákját ha kell, kihajítsa, mert alkalmatlan. Miskolcon pl a gépészmérnököket még mindig gyilkos módon tizedelik, az 5. év végére mondhatni kiváló szakemberek maradnak és kábé tizedannyian, mint induláskor, közben az egyetem azért nemzetközileg is ott van (NASA kemence, miegymás). Szóval ezt az embergyári jelleget kellene felszámolni. Amúgy egyszerű a válasz az oktatási expanziós tendenciára: bújtatott munkanélküliségi megoldás. Járjon fősulira, máris javult a statgépünk.

nyúl 2006.06.29. 12:34:30

én is Miskolcon végeztem, de neeeem, nem hazabeszélek:)))))

csinci 2006.06.29. 13:01:18

durva, hogy amúgy ékesszólásban olyanok viszik a prímet, akik már nem végeznek vagy egyáltalán nem végeztek egyetemet. ne sértődjetek meg, általános tendencia. én szeretnék kínait vagy angolt tanulni, és kurvára nem gazdag a családom. velünk mi lesz? azért mégiscsak van valami motiváció, van rengeteg okos, szegény gyerek, és nem elég, hogy félévente könyvekért kell tízezreket perkálni, meg kaja, meg uv ill. kisfaszom, még legyen adóssága is a csóró répának. úgyhogy a gyurcsány vér okosan lerendezte ezt az egészet azzal, hogy el lehet menni magyarországról. kőkemény felvételi kéne, és semmi tandíj. és a másodkategóriás iskolák lemészárolása.

black moon 2006.06.29. 13:38:54

van valami abban, amit csinci mond

Angyalka :) 2006.06.29. 13:45:19

csinci: korábban talán így is volt, kőkemény felvi, de talán már akkoriban (nekem akkoriban, anyumék idejéről beszélek, szerény személyen csak 20 éves) is voltak ilyen 'neve nincs de könnyű bejutni és elvégezni' sulik... Nameg ezt se tartom igazságos dolognak, hogyha (ktgtérítéses vagyok) félévente 100akármennyit befizetünk (ugye szakonként változó), akkor mellé még tk (ez még ok is), de az uv-kért is annyi pénzt kérnek el, hogy az már igencsak túlzás. Nálunk, ZsKF-en 2000 az uv, máshol, asszem BM-en meg Corvinuson kb 500 ha jól értesültem... jó persze kell a tanárnak új kocsi meg a lányát is külföldön taníttatja, de azért mégiscsak túlzás.

totocska 2006.06.29. 14:14:26

csincsi már megbocsás, de ha jól tanulsz majd akkor nem lesz gondod. NO igen a bevételt viszont szintén eredménycenrikusan a tanárok között kéne szétosztani :.-) Dream egyre szimpibb az életfelfogásod :-) már csak az a nyavajás lájtkóla :-D

totocska 2006.06.29. 14:17:30

Ja talán még azt lehetne tenni hogy az első év ingyé legyen szigorú felvételivel. majd jöhet másodévben az eredmény ill. szociális támogatásrendszer...

dreamdancer 2006.06.29. 14:28:09

csinci, a legjobbak valóban legyenek tandíjmentesek. A többiek viszont miért kapjanak ingyen valami komoly értéket? Ha te megtanulsz kínaiul, király pénzeket kereshetsz majd, szemben egy érettségizett eladóval. Lakni is fontos, mégsem osztanak ingyen lakásokat, annak se, aki a híd alatt alszik. Egyszerűen nem telik rá.

egykutya 2006.06.29. 14:32:38

Angyalka, Corvinuson 1000 az UV. De ha jól tudom, változtattak valamit az oktatási törvényen, és az első UV ezután ingyenes lesz. Egyébként nem hiszem, hogy ez a lényeg, ez a kisebb része a kiadásoknak.

Angyalka :) 2006.06.29. 15:33:03

egykutya: végülis mindegy, ezzel csak annyit akartam, hogy ahol tudják, ott húzzák le a diákokat.

Ági 2006.06.29. 16:13:54

Ezzel a diákhitel- meg tandíjtörlesztéssel csak annyi a gond, hogy az ember 23 évesen több mint egy milla adóssággal indul neki az "életnek". És akkor hol vagyok még az álomtól, saját lakás, saját gyerekszobával. Na így.

Angyalka :) 2006.06.29. 16:17:18

Mondjuk a törlesztés nem nevezhető soknak havi 3000-rel

Zaszi 2006.06.29. 17:14:19

Dream, Respect :) Osztom a velemenyedet.

dreamdancer 2006.06.29. 18:02:28

Zaszi, thx

dreamdancer 2006.06.29. 18:04:17

Ági, értelek, de miért az államnak (vagyis a többi embernek) kellene azt a tudásmegszerzést finanszírozni, amiért te fogsz több fizetést kapni?

Ági 2006.06.29. 18:41:12

Én ugyanúgy fogok adót fizetni, mint a "többi ember". Ennyi erővel legyen tandíjas a szakmunkásképző is.

Hugi 2006.06.29. 22:28:48

Csinci: a Gyurcsány egyáltalán nem erre mondta. Nem értem, hogy miért gondolják ma azt egyes emberek, hogy alanyi jogon ingyen jár minden mindenkinek. Amikor szültem a 10 ágyas kórteremben KETTEN voltunk bejelentett dolgozók, vagyis akik után TB-t, EHO-t stb.fizetnek. A többiek ugyanazt az ellátást kapták mint én, pedig utánam jó sokat fizet a munkahelyemem, meg tőlem is levonják a fizetésem felét adóba. Egyébként minket egyedül nevelt fel az anyunkánk, mindketten jártunk egyetemre tandíjas időszakban, csak mondjuk én 18 éves koromtól dolgoztam suli mellet, meg ösztöndíjat is kaptam.

Dreamdancer 2006.06.29. 23:30:10

na, akkor bloggazdai jogommal mélve ezennel berekesztem a kommenteket, mielőtt Index-topikká alakulnánk

Daylight 2006.06.30. 00:50:09

állj, én még nem beszéltem. :) arról, hogy a diploma manapság szart se ér, qrvára nem a mostani csóró egyetemisták tehetnek, úgyhogy talán nem azokon kéne leverni a port, akik pont ebbe a szerencsétlen korba születtek. egyébként saját fülemmel hallottam, hogy fél évre el akarnak kérni ötszáz rugót. lehet hogy csak tervezgették, de nekem eszem-faszom megáll.

Dreamdancer 2006.07.01. 11:17:51

Daylight, oké, beszélhecc :) a mai diákok annyiban felelősek a szart sem érő diplomékárt, hogy hajlandók elmenni ezekre nulla helyekre, szar karokra ("ha nem vesznek fel az ELTÉ-re, elmegyek a kecskeméti jogi karra"), mert jó lesz nekik az is, és ezzel az igénytelenséggel tartják életben a rendszert. Nem a tudásra van kereslet, csak a papírra. Ami aránytalanul sokba kerül. Nekem, pölö.

Petike 2006.07.02. 21:56:14

Kecskeméten nincs jogi kar:P A szegedi egyetemnek van kihelyezett részlege.Amúgy 4,67 átlag mellett az ösztöndíjam 3500 ft. Na ebből aztán sok mindent lehet kezdeni. Dream bocs, az utólagos beszólásért, de ez kikívánkozott belőlem.

Dreamdancer 2006.07.02. 22:40:42

jó, Kecskemét helyett írhattam volna Szajolpusztát is, hamarosan már ott is lesz jogi kar...
süti beállítások módosítása